Pregled bibliografske jedinice broj: 1215947
Efemerna prolazna urbana umjetnost
Efemerna prolazna urbana umjetnost, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1215947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efemerna prolazna urbana umjetnost
(Ephemeral transient urban art)
Autori
Valentina Sablić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
30.09
Godina
2022
Stranica
57
Mentor
Lah, Nataša
Ključne riječi
efemerna umjetnost, dematerijalizacija umjetničkog objekta, postminimalna umjetnost, procesualnost, prolaznost, relacijska estetika, urbana umjetnost
(ephemeral art, dematerialization of art, post-minimal art, transience, relational aesthetics, urban art)
Sažetak
Rad se bavi kritičkom teorijom suvremene umjetničke proizvodnje na primjerima umjetničkih djela efemernog i prolaznog urbanog karaktera. Pojam efemernog obično se koristi kao odrednica umjetničkog djela koje je nesačuvljivo u svojoj izvornoj formi i ne može se trajno utjeloviti ni u kakvom trajnom objektu. Takva se djela manifestiraju u obliku zapisa ; umjetničke dokumentacije (fotografija, nacrt, skica, tekst, videozapis…), koja ima ulogu prenošenja informacije o neprisutnom umjetničkom djelu pri čemu proces prolaska radu daje poseban status. Iako se umjetnička djela prolaznog karaktera i ideja efemernosti pojavljuju kroz čitavu povijest umjetnosti, koncept efemerne umjetnosti javlja se 1960-ih godina kao odgovor i kritika zapadnih umjetnika i likovnih kritičara na umjetnički establišment te tendenciju komodifikacije umjetnosti. Efemerna umjetnost u radu je dovedena u korelaciju s pojavom dematerijalizacije umjetničkog objekta te pojavom postminimalnih i procesualnih praksi. Prikazani su primjeri efemerne umjetnosti u javnom prostoru pri čemu ona uspostavlja dijalog sa stvarnošću, kontekstom i recipijentima te označava različite varijante relacijskih praksi u javnoj sferi koje upućuju na višeznačnost odnosa između umjetničkog proizvoda, umjetnika i publike. Zaključno se, kritičkim predstavljanjem rada Stog sijena umjetnika Ivana Kožarića, pokušava objediniti glavne odrednice efemerne umjetnosti i relacijske estetike u urbanom prostoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti