Pregled bibliografske jedinice broj: 1215940
NASTAVNICI- KREATORI ŠKOLSKE KULTURE I KLIME
NASTAVNICI- KREATORI ŠKOLSKE KULTURE I KLIME, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1215940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
NASTAVNICI- KREATORI ŠKOLSKE KULTURE I KLIME
(TEACHERS- CREATORS OF SCHOOL CULTURE AND CLIMATE)
Autori
Sobočan, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
21.09
Godina
2022
Stranica
89
Mentor
Vrcelj Sofija
Neposredni voditelj
Sofija Vrcelj
Ključne riječi
školska kultura, školska klima, percepcija nastavnika
(school culture, school climate, teachers' perception)
Sažetak
Školska su kultura i klima pokazatelji kvalitete svake odgojno-obrazovne ustanove. U okviru provedenog istraživanja kojem je bio cilj ispitati ulogu i značaj nastavnika u kreiranju školske kulture i klime u srednjim školama na području Republike Hrvatske provjerena je nastavnička percepcija školske kulture i klime u srednjim strukovnim te školama s gimnazijskim programom te je testirana značajnost razlike u percepciji s obzirom na spol, tip škole i nastavno-predmetno područje. Riječ je o kvantitativnom istraživanju koje je provedeno online anketnim ispitivanjem nastavnika srednjih škola. Upitnik je sadržavao trideset čestica kroz koje su nastavnici na skali Likertovog tipa procjenjivali opći dojam o školi, suradnju s ravnateljem škole, suradnju s drugim nastavnicima škole, suradnju s učenicima, suradnju s roditeljima učenika te vlastiti rad. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 95 nastavnika srednjih škola. Prema rezultatima istraživanja zaključuje se da nastavnici percipiraju pozitivnu školsku kulturu i klimu te suradnju s ravnateljem, učenicima, roditeljima učenika i vlastiti rad procjenjuju zadovoljavajućima, dok je procjena suradnje nastavnika s ostalim nastavnicima škole manje zadovoljavajuća. Istraživanjem je utvrđena statistički značajna razlika u nastavničkoj percepciji školske kulture i klime s obzirom na spol u tri čestice, s obzirom na tip škole u šest čestica, te s obzirom na nastavno-predmetno područje u jednoj čestici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka