Pregled bibliografske jedinice broj: 1215824
Mjere pouzdanosti u online vrednovanju
Mjere pouzdanosti u online vrednovanju // 9. kongres nastavnika matematike
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1215824 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjere pouzdanosti u online vrednovanju
(Reliability measures in online assessment)
Autori
Divjak, Blaženka ; Bosak, Mihaela ; Žugec, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
9. kongres nastavnika matematike
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.07.2022. - 06.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
e-učenje, online vrednovanje, pouzdanost, statistike testa
(e-learning, online assessment, reliability, test statistics)
Sažetak
Zbog pandemije COVID-a obrazovne institucije diljem svijeta (pa tako i u Republici Hrvatskoj) privremeno su zatvorile svoje zgrade i učionice. To je rezultiralo brzim prelaskom na učenje i poučavanje na daljinu te online vrednovanje. Veliki izazov je u hibridnom ili potpuno online modelu osigurati i održati kvalitetnu nastavu matematike, posebno prilikom uvođenja novih koncepata koji su studentima zahtjevni. Posebno je zahtjevna priprema, organizacija i provođenje online vrednovanja koje mora udovoljavati stručnim i metodičkim zahtjevima, ali i biti vjerodostojno. Kritički ispitujemo ulogu učenja na daljinu i online vrednovanja u stjecanju znanja, vještina i stavova. Zalažemo se za konstrukciju cjelovitog programa vrednovanja s pomno pripremljenim skupom metoda vrednovanja, ali i njegovu evaluaciju prema sveobuhvatnom okviru. U tu svrhu odabrali smo takozvani Model korisnosti vrednovanja koji su uveli Van der Vleuten i Schurwith (2005). Spomenuti model sadrži 5 kriterija: pouzdanost, valjanost i prihvatljivost vrednovanja, utjecaj vrednovanja na učenje, te troškovi modela vrednovanja. Fokus našeg rada je na pouzdanosti koju vrlo općenito shvaćamo kao razinu točnosti odluka za prolaz i neuspjeh. Analizu pouzdanosti provodimo na razini ispita, ali i na razini cijelog programa vrednovanja za pojedini predmet. Preciznije, konstruiramo kompozitni indeks za program vrednovanja na razini cijelog predmeta na dva načina. Taj kompozitni indeks predstavlja moguću mjeru pouzdanosti cijelog programa vrednovanja. Za testiranje modela koristili smo analitike učenja dostupne u sustavu za upravljanje e-učenjem (Moodle) za posljednjih nekoliko akademskih godina. Podatke o rezultatima vrednovanja analizirali smo uz pomoć statistika testa u Moodleu te odredili koeficijent interne konzistentnosti (tzv. Crombach alpha) na razini pojedinog dijela u planu vrednovanja (npr. za kolokvij) koje smo zatim težinski usrednjili. Statistike testa u Moodleu, omogućavaju upotrebu i drugih parametra kvalitete ispitnih zadataka na razini testa, ali i na razini pojedinog pitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-Erasmus+-2020-1-HR01-KA226-HE-094677 - Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education (RAPIDE) (Divjak, Blaženka, EK - 2020-1-HR01-KA226) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin