Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1215824

Mjere pouzdanosti u online vrednovanju


Divjak, Blaženka; Bosak, Mihaela; Žugec, Petra
Mjere pouzdanosti u online vrednovanju // 9. kongres nastavnika matematike
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 1215824 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjere pouzdanosti u online vrednovanju
(Reliability measures in online assessment)

Autori
Divjak, Blaženka ; Bosak, Mihaela ; Žugec, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
9. kongres nastavnika matematike

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.07.2022. - 06.07.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
e-učenje, online vrednovanje, pouzdanost, statistike testa
(e-learning, online assessment, reliability, test statistics)

Sažetak
Zbog pandemije COVID-a obrazovne institucije diljem svijeta (pa tako i u Republici Hrvatskoj) privremeno su zatvorile svoje zgrade i učionice. To je rezultiralo brzim prelaskom na učenje i poučavanje na daljinu te online vrednovanje. Veliki izazov je u hibridnom ili potpuno online modelu osigurati i održati kvalitetnu nastavu matematike, posebno prilikom uvođenja novih koncepata koji su studentima zahtjevni. Posebno je zahtjevna priprema, organizacija i provođenje online vrednovanja koje mora udovoljavati stručnim i metodičkim zahtjevima, ali i biti vjerodostojno. Kritički ispitujemo ulogu učenja na daljinu i online vrednovanja u stjecanju znanja, vještina i stavova. Zalažemo se za konstrukciju cjelovitog programa vrednovanja s pomno pripremljenim skupom metoda vrednovanja, ali i njegovu evaluaciju prema sveobuhvatnom okviru. U tu svrhu odabrali smo takozvani Model korisnosti vrednovanja koji su uveli Van der Vleuten i Schurwith (2005). Spomenuti model sadrži 5 kriterija: pouzdanost, valjanost i prihvatljivost vrednovanja, utjecaj vrednovanja na učenje, te troškovi modela vrednovanja. Fokus našeg rada je na pouzdanosti koju vrlo općenito shvaćamo kao razinu točnosti odluka za prolaz i neuspjeh. Analizu pouzdanosti provodimo na razini ispita, ali i na razini cijelog programa vrednovanja za pojedini predmet. Preciznije, konstruiramo kompozitni indeks za program vrednovanja na razini cijelog predmeta na dva načina. Taj kompozitni indeks predstavlja moguću mjeru pouzdanosti cijelog programa vrednovanja. Za testiranje modela koristili smo analitike učenja dostupne u sustavu za upravljanje e-učenjem (Moodle) za posljednjih nekoliko akademskih godina. Podatke o rezultatima vrednovanja analizirali smo uz pomoć statistika testa u Moodleu te odredili koeficijent interne konzistentnosti (tzv. Crombach alpha) na razini pojedinog dijela u planu vrednovanja (npr. za kolokvij) koje smo zatim težinski usrednjili. Statistike testa u Moodleu, omogućavaju upotrebu i drugih parametra kvalitete ispitnih zadataka na razini testa, ali i na razini pojedinog pitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-Erasmus+-2020-1-HR01-KA226-HE-094677 - Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education (RAPIDE) (Divjak, Blaženka, EK - 2020-1-HR01-KA226) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin

Profili:

Avatar Url Blaženka Divjak (autor)

Avatar Url Petra Žugec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Divjak, Blaženka; Bosak, Mihaela; Žugec, Petra
Mjere pouzdanosti u online vrednovanju // 9. kongres nastavnika matematike
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
Divjak, B., Bosak, M. & Žugec, P. (2022) Mjere pouzdanosti u online vrednovanju. U: 9. kongres nastavnika matematike.
@article{article, author = {Divjak, Bla\v{z}enka and Bosak, Mihaela and \v{Z}ugec, Petra}, year = {2022}, keywords = {e-u\v{c}enje, online vrednovanje, pouzdanost, statistike testa}, title = {Mjere pouzdanosti u online vrednovanju}, keyword = {e-u\v{c}enje, online vrednovanje, pouzdanost, statistike testa}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Divjak, Bla\v{z}enka and Bosak, Mihaela and \v{Z}ugec, Petra}, year = {2022}, keywords = {e-learning, online assessment, reliability, test statistics}, title = {Reliability measures in online assessment}, keyword = {e-learning, online assessment, reliability, test statistics}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font