Pregled bibliografske jedinice broj: 1215668
Emocije u problemskim slikovnicama Tee Knežević i Tatjane Gjurković
Emocije u problemskim slikovnicama Tee Knežević i Tatjane Gjurković, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Rijeka
CROSBI ID: 1215668 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocije u problemskim slikovnicama Tee Knežević i
Tatjane Gjurković
(Emotions in problem picture books by Tea Knežević
and Tatjana Gjurković)
Autori
Sereki, Marija Eliza
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Rijeka
Datum
20.09
Godina
2022
Stranica
53
Mentor
Verdonik, Maja
Ključne riječi
problemska slikovnica, emocije, emocionalni razvoj, književni tekst, ilustracija
(problem picture book, emotions, emotional development, literary text, illustration)
Sažetak
Slikovnica kao prva knjiga djeteta je djelo namijenjeno djeci, a karakteristična je po ilustracijama koje zajedno s tekstom pripovijedaju radnju. Njezin je sadržaj jednostavan i blizak djetetu, a uz to treba biti prožet odgojno- obrazovnim i estetskim kvalitetama. Problemska slikovnica je termin koji je već neko vrijeme poznat, a označava slikovnice čija se tema temelji na problemima iz svakodnevnog života djeteta, u obitelji ili izvan nje. Cilj ovoga rada bio je analizirati problemske slikovnice autorica Tatjane Gjurković i Tee Knežević, na temelju problema koje obrađuju. Emocije djeteta i emocionalni razvoj važni su dijelovi njegova djetinjstva i razvoja, pri čemu dijete postupno izgrađuje odnose sa svojom okolinom i odnos prema sebi. Osim toga, cilj je iznijeti temeljne postavke o slikovnici, odnosno problemskoj slikovnici te istražiti kako jezični i vizualni slojevi slikovnica djeluju u prenošenju poruke djetetu. Svaka analizirana slikovnica obrađuje jednu problemsku situaciju, odnosno, negativne emocije i osjećaje prisutne u tim situacijama. Analizirane slikovnice prožete su kvalitetnim tekstom i ilustracijama, te na primjeren način, u skladu sa stadijem emocionalnog razvoja, djeci pomažu u rješavanju problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Maja Verdonik
(mentor)