Pregled bibliografske jedinice broj: 1215625
Povezanost emocionalne inteligencije i sindroma sagorijevanja kod studenata
Povezanost emocionalne inteligencije i sindroma sagorijevanja kod studenata, 2022., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1215625 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost emocionalne inteligencije i sindroma
sagorijevanja kod studenata
(The relationship between the emotional intelligence
and burnout syndrome among university students)
Autori
Gaiser, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.09
Godina
2022
Stranica
57
Mentor
Klindžić, Maja
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, sindrom sagorijevanja, emocionalne reakcije, zadovoljstvo životom, akademski zahtjevi, studenti
(emotional intelligence, burnout syndrome, emotional reactions, life satisfaction, academic requests, students)
Sažetak
Na identične životne situacije pojedinci mogu doživjeti različite emocionalne reakcije. Tako će i studenti imati različite emocionalne reakcije na putu ostvarivanja akademskih ciljeva. Student je u obrazovnom sustavu izložen brojnim akademskim zahtjevima, a na njihovo ostvarivanje utječu emocionalne reakcije koje su posebno izražene u vrijeme ispitnih rokova. Dugotrajan stres koji se kod studenata može pojaviti kao posljedica izloženosti ispitima, dovodi do procesa izgaranja što rezultira smanjenjem učinkovitosti te slabijom koncentracijom. Ono se javlja na razini pojedinca, a hoće li student uspjeti uspjeti smanjiti razinu izgaranja ovisit će i o razini emocionalne inteligencije. Usavršavanje emocionalnih vještina ima pozitivan utjecaj na pojedinca što bi u konačnici moglo utjecati i na smanjenje akademskog sagorijevanja. U svrhu utvrđivanja povezanosti emocionalne inteligencije i sindroma sagorijevanja kod studenata provedeno je istraživanje putem online anketnog upitnika. Empirijsko istraživanje izvršeno je na uzorku od 172 studenta Sveučilišta u Zagrebu. Početni dio anketnog upitnika obuhvaća ispitivanje razine emocionalne inteligencije, zatim u drugom dijelu slijedi utvrđivanje razine sindroma sagorijevanja, treći dio odnosi se na metode nošenja sa stresom, četvrti dio na zadovoljstvo životom studenata, a peti dio obuhvaća sociodemografske i profesionalne karakteristike sudionika istraživanja. Obrada podataka prikupljenih kroz istraživanje pokazala je kako studenti Sveučilišta u Zagrebu imaju iznadprosječnu razinu emocionalne inteligencije popraćenu niskom razinom sindroma sagorijevanja. Ujedno je potvrđena veza između dvije ispitivane varijable kod studenata, odnosno kako raste razina emocionalne inteligencije, tako pada razina sindroma sagorijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija