Pregled bibliografske jedinice broj: 1215417
Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice
Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice // Zbornik prispevkov Mednarodne konference EDUizziv »Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja«
Ljubljana: EDUvision, 2022. str. 131-146 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1215417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice
(Peer Violence against Students with Disabilities: Prevalence, Forms, Risk Factors and Consequences)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik prispevkov Mednarodne konference EDUizziv »Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja«
/ - Ljubljana : EDUvision, 2022, 131-146
Skup
Mednarodna konferenca EDUizziv "Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja"
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.06.2022. - 29.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nasilje, djeca s teškoćama, prevencija, zaštita djece
(violence, children with disabilities, prevention, child protection)
Sažetak
Iako je nasilje među vršnjacima atraktivna i često istraživana tema, još uvijek se nedovoljno zna o fenomenu nasilja nad učenicima s teškoćama. Cilj je ovog rada, na osnovu literature, analizirati prevalenciju, oblike i obilježja, rizične čimbenike i posljedice nasilja vršnjaka nad učenicima s teškoćama. Polazeći od teze da je prevalencija prvi važan korak u rješavanju problema nasilja, analizirani su generalni podaci o učestalosti i moguće varijacije s obzirom na vrstu teškoća. Utvrđeno je da su učenici s teškoćama češće žrtve svih oblika nasilja (fizičkog, verbalnog, relacijskog, spolnog i elektroničkog) nego njihovi vršnjaci bez teškoća. Ove spoznaje upotpunjene su nalazima kvalitativnih istraživanja koja daju dublji uvid u ono što žrtve proživljavaju, a razotkrivaju i slojevitost njihove patnje iznutra. Rezultati pokazuju da su relevantni čimbenici rizika, koji doprinose viktimizaciji, njihova vidljiva vanjska i bihevioralna obilježja, deficiti u socijalnim vještinama i nedostatak prijateljske podrške. Najčešće reakcije na doživljeno nasilje (tuga, strah, bespomoćnost, ljutnja) utječu na njihovo samopoštovanje i samopouzdanje, fizičko (glavobolje, problemi u trbuhu i sl.) i mentalno zdravlje (anksioznost, depresivnost, suicidalne ideje) te se povratno negativno reflektiraju na njihove primarne teškoće, ali doprinose i novom ciklusu viktimizacije. Zaključno se ističe da je nasilje nad učenicima s teškoćama ozbiljan problem koji ne smijemo zanemariti, a ukazuje se na potrebu prevencije i zaštite ove ranjive skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)