Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1215417

Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice


Bilić, Vesna
Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice // Zbornik prispevkov Mednarodne konference EDUizziv »Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja«
Ljubljana: EDUvision, 2022. str. 131-146 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1215417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice
(Peer Violence against Students with Disabilities: Prevalence, Forms, Risk Factors and Consequences)

Autori
Bilić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik prispevkov Mednarodne konference EDUizziv »Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja« / - Ljubljana : EDUvision, 2022, 131-146

Skup
Mednarodna konferenca EDUizziv "Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja"

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.06.2022. - 29.06.2022

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nasilje, djeca s teškoćama, prevencija, zaštita djece
(violence, children with disabilities, prevention, child protection)

Sažetak
Iako je nasilje među vršnjacima atraktivna i često istraživana tema, još uvijek se nedovoljno zna o fenomenu nasilja nad učenicima s teškoćama. Cilj je ovog rada, na osnovu literature, analizirati prevalenciju, oblike i obilježja, rizične čimbenike i posljedice nasilja vršnjaka nad učenicima s teškoćama. Polazeći od teze da je prevalencija prvi važan korak u rješavanju problema nasilja, analizirani su generalni podaci o učestalosti i moguće varijacije s obzirom na vrstu teškoća. Utvrđeno je da su učenici s teškoćama češće žrtve svih oblika nasilja (fizičkog, verbalnog, relacijskog, spolnog i elektroničkog) nego njihovi vršnjaci bez teškoća. Ove spoznaje upotpunjene su nalazima kvalitativnih istraživanja koja daju dublji uvid u ono što žrtve proživljavaju, a razotkrivaju i slojevitost njihove patnje iznutra. Rezultati pokazuju da su relevantni čimbenici rizika, koji doprinose viktimizaciji, njihova vidljiva vanjska i bihevioralna obilježja, deficiti u socijalnim vještinama i nedostatak prijateljske podrške. Najčešće reakcije na doživljeno nasilje (tuga, strah, bespomoćnost, ljutnja) utječu na njihovo samopoštovanje i samopouzdanje, fizičko (glavobolje, problemi u trbuhu i sl.) i mentalno zdravlje (anksioznost, depresivnost, suicidalne ideje) te se povratno negativno reflektiraju na njihove primarne teškoće, ali doprinose i novom ciklusu viktimizacije. Zaključno se ističe da je nasilje nad učenicima s teškoćama ozbiljan problem koji ne smijemo zanemariti, a ukazuje se na potrebu prevencije i zaštite ove ranjive skupine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice // Zbornik prispevkov Mednarodne konference EDUizziv »Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja«
Ljubljana: EDUvision, 2022. str. 131-146 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bilić, V. (2022) Nasilje vršnjaka nad učenicima s teškoćama: prevalencija, oblici, rizični čimbenici i posljedice. U: Zbornik prispevkov Mednarodne konference EDUizziv »Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja«.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2022}, pages = {131-146}, keywords = {nasilje, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, prevencija, za\v{s}tita djece}, title = {Nasilje vr\v{s}njaka nad u\v{c}enicima s te\v{s}ko\'{c}ama: prevalencija, oblici, rizi\v{c}ni \v{c}imbenici i posljedice}, keyword = {nasilje, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama, prevencija, za\v{s}tita djece}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2022}, pages = {131-146}, keywords = {violence, children with disabilities, prevention, child protection}, title = {Peer Violence against Students with Disabilities: Prevalence, Forms, Risk Factors and Consequences}, keyword = {violence, children with disabilities, prevention, child protection}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font