Pregled bibliografske jedinice broj: 1215229
Kako otvoriti vrata umjetničkih studija prema zajednici?
Kako otvoriti vrata umjetničkih studija prema zajednici? // Creativity in Education Conference (ACE 2020)
Zagreb, Hrvatska, 2020. str. 1-1 (radionica, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1215229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako otvoriti vrata umjetničkih studija prema
zajednici?
(How to Open the Doors of Arts Academies to the
Society?)
Autori
Čorić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Creativity in Education Conference (ACE 2020)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
community music ; interdisciplinarnost ; suradničko poučavanje ; učenje zalaganjem u zajednici.
(community music ; interdisciplnarity ; collaborative teaching ; service-based learning.)
Sažetak
Visokoškolsko umjetničko obrazovanje u suvremenom društvu suočeno je s potrebom pripreme umjetnika i umjetničkih pedagoga na sve zahtjeve koje im donosi njihova profesija, poput fleksibilnog djelovanja u nestalnim i promjenjivim društveno-kulturnim okruženjima, do potrebe za interdisciplinarnim povezivanjem sadržaja te suradničkim učenjem i poučavanjem. Formalni visokoškolski programi vrlo često ne mogu slijediti brzinu promjena u društvu koja utječe i na zahtjeve same profesije, stoga je i studentima i njihovim nastavnicima potrebno pružiti mogućnost situacijskog učenja i učenja zalaganjem u zajednici, kao nadopunu postojećim kolegijima i priliku da upoznaju interdiciplinarni i suradnički rad koristan marginaliziranim skupinama u društvu. Na radionici će se pokazati praktičan primjer community music aktivnosti Note ljubavi, koji se od 2017. godine provodi kao rezultat suradnje udruge Smiješak za sve i Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu. Riječ je o interdisciplinarnim pedagoškim susretima čija je baza 'ozvučena priča', na temelju koje se razvijaju popratne glazbeno-pedagoške aktivnosti primarno namijenjene slijepoj i slabovidnoj djeci. U samo dvije godine postojanja kroz program je prošlo 15-ak studenata različitih odsjeka Muzičke akademije, koji su organizirali, pripremili i izveli više od 20 radionica. Program je prepoznat kao primjer dobre prakse i 2018. godine nagrađen Rektorovom nagradom za društveno koristan rad u akademskoj i široj zajednici. Radionice su primarno namijenjene štićenicima Centra za odgoj i obrazovanje slijepih i slabovidnih osoba Vinko Bek, kao i djeci korisnicima Knjižnica grada Zagreba. Program je predstavljen i na muzičkim akademijama u Puli, Sarajevu i Ljubljani, a njegova je razrada obogaćena i a/r/tografskim istraživanjem. Radionica će imati tri dijela. U uvodnom će se dijelu ukratko predstaviti program te zaključci provedenog istraživanja, nakon čega će polaznici kroz kraće fragmente izvedbe praktično raditi na umjetničko- pedagoškim aktivnostima odabrane priče. Kreativni dio će se nastaviti i u zadnjem dijelu, kada će polaznici imati priliku izraditi vlastiti plan povezivanja institucija u kojima djeluju sa lokalnom zajednicom putem umjetničko-pedagoških aktivnosti kojima se bave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje