Pregled bibliografske jedinice broj: 1214793
Digitalizacija medijskog tržišta i odnosi s javnošću.
Digitalizacija medijskog tržišta i odnosi s javnošću. // Digitalno doba: Masovni mediji i digitalna kultura, 2. dopunjeno i prerađeno izdanje / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zagreb: Jesenski i Turk, 2020. str. 342-366
CROSBI ID: 1214793 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalizacija medijskog tržišta i odnosi s javnošću.
(Digitalization of the media market and public relations.)
Autori
Miočić, Bernard
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Digitalno doba: Masovni mediji i digitalna kultura, 2. dopunjeno i prerađeno izdanje
Urednik/ci
Zgrabljić Rotar, Nada
Izdavač
Jesenski i Turk
Grad
Zagreb
Godina
2020
Raspon stranica
342-366
ISBN
978-953-222-835-9
Ključne riječi
Digitalizacija, mediji, odnosi s javnošću
(digitalization ; media ; public relations)
Sažetak
Dokidanjem prostorne udaljenosti i mogućnostima višesmjernog komuniciranja Internet je pasivnu publiku pretvorio u aktivnu, publiku koja u multipliciranim kanalima i konvergiranim medijima očekuje stalno nove informacije, sadržaje i formate. Kako bi držali korak s ciljanim korisnicima, stručnjaci za odnose s javnošću moraju ovladati novim tehnologijama. Pritom mogu koristiti različite alate koji se svakodnevno prilagođavaju publici. Weblog, društvene mreže, wikiji, podcast koriste se kao dopuna tradicionalnim načinima informiranja javnosti, čime se odnosi s javnošću približavaju modelu dvosmjerne simetrične komunikacije. U digitalnoj kulturi odnosi s javnošću oslobodili se su se isključive ovisnosti o tradicionalnim medijima i stvoren je nov način pisanja i distribucije poruka. Istodobno je nelinearna, multidimenzionalna komunikacija smanjila mogućnost uskraćivanja informacija i manipulacije informacijama jer se svaka informacija ponavlja, obrće, istražuje, komentira , provjerava, … Za ravnopravno sudjelovanje u komunikaciji međutim najprije valja ispuniti neke složene društvene uvjete, prije svega smanjiti digitalni jaz i povećati medijsku pismenost građana. U radu se razmatra značenje digitalnih tehnologija s aspekta razvoja dvosmjerne komunikacije te ukazuje na mogućnosti koje iz njih proizlaze. U tom kontekstu, na jednostavan i razumljiv način pojašnjavaju se tehnike i alate koji organizacije mogu koristiti, stavljajući poseban naglasak na odnose s javnošću..
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti