Pregled bibliografske jedinice broj: 1214617
Stavovi lokalnog stanovništva o kulturno- povijesnoj baštini kao nositelju identiteta destinacije – primjer Općine Nuštar
Stavovi lokalnog stanovništva o kulturno- povijesnoj baštini kao nositelju identiteta destinacije – primjer Općine Nuštar // Sociologija i prostor, 60 (2022), 1; 179-203 doi:10.5673/sip.60.1.7 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1214617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi lokalnog stanovništva o kulturno-
povijesnoj baštini kao nositelju identiteta
destinacije – primjer Općine Nuštar
(Attitudes of Local People on Cultural-historical
Heritage as a Bearer of Destination’s Identity –
Example of Nuštar Municipality)
Autori
Gluvačević, Dejan ; Periša, Hrvoje
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 60
(2022), 1;
179-203
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
brendiranje destinacije, turizam, kultura, baština, Općina Nuštar
(destination branding, tourism, culture, heritage, Nuštar municipility)
Sažetak
Svrha je rada putem istraživanja dati odgovore na ključno pitanje, a to je može li se Općina Nuštar brendirati i pozicionirati kao atraktivna turistička destinacija na području Slavonije. Da bi se dali odgovori na navedeno pitanje i počelo razmatrati u kojem je smjeru potrebno razvijati destinaciju, ključno je da lokalno stanovništvo bude uključeno u taj proces od samih početaka aktivnosti brendiranja jer upravo ono predstavlja jednog od nositelja identiteta destinacije (Anholt, 2009.: 25). Iz navedenog razloga lokalno stanovništvo čini uzorak provedenog istraživanja, koje se provodilo putem internetskih anketnih upitnika na Facebooku, ali i polustrukturiranim intervjuima, u kojima su sudjelovali pojedinci zaposleni u bitnim institucijama za Općinu i koji stoga mogu u određenoj mjeri pridonijeti promociji Općine Nuštar. Rezultati istraživanja pokazali su kako Općina Nuštar ima potencijala za turistički razvoj korištenjem resursa kulturne baštine te kako postoji razumijevanje i volja lokalnog stanovništva da bude jedan od nositelja novog identiteta destinacije. No, isto tako, istraživanjem je utvrđeno kako u Općini Nuštar, među dionicima koji bi trebali biti nositelji brenda, izostaje interes da se Općina Nuštar pozicionira kao nova turistička destinacija kontinentalne Hrvatske. Brendiranje, promatrano kao holistički pristup, zahtjeva suglasje ne samo između dionika koji upravljaju promocijom destinacije već i lokalnog stanovništva, koje je jedan od ključnih nositelja identiteta destinacije. Sve dok izostaje suglasje na navedenoj relaciji, unatoč postojanju potencijala, turistički razvoj destinacije nije moguć.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Veleučilište Edward Bernays
Profili:
Dejan Gluvačević
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus