Pregled bibliografske jedinice broj: 1214550
Učinak intervencije suradničkog učenja na vršnjačke i nastavničke norme o kontaktu
Učinak intervencije suradničkog učenja na vršnjačke i nastavničke norme o kontaktu // 23. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 130-130 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1214550 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinak intervencije suradničkog učenja na vršnjačke
i nastavničke norme o kontaktu
(Effects of cooperative learning intervention on peer
and teacher norms of contact)
Autori
Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija ; Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Fasel, Rachel ; Butera, Fabrizio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka
/ Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022, 130-130
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca izbjeglice, školska integracija, suradničko učenje, norme
(refugee children, school integration, cooperative learning, norms)
Sažetak
Škola ima važnu ulogu u socijalizaciji djece te predstavlja pogodno okruženje za ispunjavanje uvjeta za pozitivan međugrupni kontakt. To je posebice izraženo kada su prilike za kontakt ograničene zbog malog broja pripadnika vanjske grupe, kao što je slučaj s djecom izbjeglicama u Hrvatskoj. S ciljem poboljšanja stavova domicilne djece prema djeci izbjeglicama, osmišljena je intervencija suradničkog učenja za razrede u koje su uključena djeca izbjeglice. Iako su aktivnosti suradničkog učenja temeljene na izravnom kontaktu (zajednički rad u malim grupama), učenici istovremeno svjedoče suradnji i pozitivnom kontaktu vršnjaka s djetetom izbjeglicom, što bi moglo utjecati na percepciju vršnjačkih normi. Dodatno, uloga učitelja u suradničkom učenju i činjenica da se aktivnost odvija u školi daju primjer Allportovog uvjeta institucionalizirane podrške međugrupnom kontaktu. Stoga se očekuje da će intervencija suradničkog učenja koja se provodi u razredu dovesti do promjena percepcije nastavničkih normi kontakta s djecom izbjeglicama. Kako bi se provjerili učinci intervencije suradničkog učenja na percepciju socijalnih normi provedeno je kvazi-eksperimentalno istraživanje stavova domicilnih učenika prema izbjeglicama u dvije točke mjerenja. Domicilni učenici od 2. do 8. razreda (Mdob = 10.11 godina, SDdob = 1.89) iz ukupno 17 različitih škola, podijeljeni u intervencijsku (N = 414) i usporednu grupu (N = 287) te su ispitani stavovi prema djeci izbjeglicama prije i nakon provedbe intervencije suradničkog učenja. Svi su sudionici ispunili upitnik o percipiranim vršnjačkim i nastavničkim socijalnim normama o kontaktu s djecom izbjeglicama. Preliminarni, pomalo neočekivani rezultati upućuju na zaključak da učenici percipiraju manju nastavničku podršku druženju s djecom izbjeglicama u drugoj točki mjerenja, međutim ta promjena je značajno manja u intervencijskoj skupini. Intervencija bi mogla imati važne praktične implikacije za izgradnju pozitivne razredne klime.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nikolina Stanković
(autor)
Antonija Vrdoljak
(autor)
Margareta Jelić
(autor)
Dinka Čorkalo Biruški
(autor)