Pregled bibliografske jedinice broj: 1214532
Zamišljanje kontakta kao način pripreme djece za integraciju izbjeglica
Zamišljanje kontakta kao način pripreme djece za integraciju izbjeglica // 23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU
Zadar, Hrvatska, 2022. str. 153-153 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1214532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zamišljanje kontakta kao način pripreme djece za
integraciju izbjeglica
(Imagining contact as a way of preparing children for
integration of refugees)
Autori
Vrdoljak, Antonija ; Stanković, Nikolina ; Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Fasel, Rachel ; Butera, Fabrizio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU
/ - , 2022, 153-153
Skup
23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU / 23rd PSYCHOLOGY DAYS IN ZADAR
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hipoteza zamišljenog kontakta ; stavovi prema djeci izbjeglicama ; namjera kontakta s djecom izbjeglicama ; školska intervencija
(imgined contact hypothesis ; attitudes towards refugee children ; contact intentions towards refugee children ; school intervention)
Sažetak
Zamišljanje pozitivnog kontakta s članom vanjske grupe može dovesti do poboljšanja međugrupnih stavova. Budući da ne zahtijeva stvarnu prisutnost članova vanjske grupe, zamišljeni se kontakt može lako implementirati u školski kurikulum s ciljem pripremanja domicilne djece za buduće međugrupne kontakte, čak i ako do sada nisu imala iskustva s tom vanjskom grupom. Zato se ova metoda čini posebno pogodnom za korištenje u školama, prije uključivanja djece izbjeglica u redovnu nastavu. Školski programi koji uključuju zamišljanje pozitivnog kontakta mogu pripremiti domicilnu djecu za prihvaćanje djece izbjeglica, odnosno razviti pozitivne stavove i povećati namjeru kontakta s djecom izbjeglicama u budućnosti. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti učinkovitost intervencije koja se sastoji od četiri radionice temeljene na metodi zamišljenog kontakta na stavove domicilne djece prema djeci izbjeglicama te na njihovu namjeru budućeg kontakta s djecom izbjeglicama. Istraživanje je provedeno u 98 razreda sedam osnovnih škola u Gradu Zagrebu i Karlovcu, s 1370 domicilnih učenika (N = 581 učenik u razrednoj i N = 789 u predmetnoj nastavi). Sudionici su podijeljeni u tretmansku (N = 731) i usporednu skupinu (N = 639) te su ispunili mjere stava i namjere kontakta s djetetom izbjeglicom u dvije točke mjerenja – prije i nakon provedbe intervencije. Budući da je sadržaj intervencije prilagođen kako bi bio primjeren za učenike u razrednoj i predmetnoj nastavi, njihovi su podaci analizirani odvojeno. Provedene analize varijance za miješani nacrt govore o statistički značajnoj interakciji tretmana i točke mjerenja kod učenika u razrednoj, no ne i za učenike u predmetnoj nastavi. Analize jednostavnih efekata provedene za učenike u razrednoj nastavi pokazuju kako kod onih koji su sudjelovali u intervencijskom programu dolazi do stvaranja pozitivnijeg stava prema djeci izbjeglicama te povećanja namjere kontakta. U usporednoj se pak skupini s protokom vremena stav ne mijenja, no dolazi do smanjivanja namjere kontakta s djecom izbjeglicama. Zaključno, rezultati istraživanja pokazuju kako se intervencija temeljena na zamišljenom kontaktu može učinkovito primijeniti u okviru redovne nastave kao oblik pripreme domicilnih učenika u razrednoj nastavi za prihvaćanje djece izbjeglica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nikolina Stanković
(autor)
Antonija Vrdoljak
(autor)
Margareta Jelić
(autor)
Dinka Čorkalo Biruški
(autor)