Pregled bibliografske jedinice broj: 1214425
Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja
Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 134-166
CROSBI ID: 1214425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja
(Application of Problem-based Learning in initial
teacher education)
Autori
Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Bjelovar : Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
134-166
ISBN
978-953-347-459-5
Ključne riječi
problemsko učenje, konstruktivizam, visokoškolsko obrazovanje učitelja, profesionalne i generičke kompetencije
(problem-based learning (PBL), constructivism, initial teacher education, professional and generic competencies)
Sažetak
Za razliku od većine studijskih programa čiji je cilj prvenstveno osposobiti pojedinca za samostalno i odgovorno obavljanje nekog posla, u visokoškolskom obrazovanju učitelja cilj je osposobiti buduće učitelje za učinkovito stjecanje kompetencija novih generacija, odnosno učenika. S obzirom na to da je suvremeni sustav odgoja i obrazovanja na svim razinama usmjeren prema stjecanju i razvoju samostalnosti, odgovornosti, metakognicije, kompetentnosti u cjeloživotnoj perspektivi, kreativnosti i slično, nameće se potreba da budući učitelji već tijekom studija budu osposobljeni za zahtjeve suvremenog odgoja i obrazovanja. Rezultati brojnih istraživanja upućuju na to da primjena nastavnih strategija problemskog, suradničkog, projektnog i istraživačkog učenja omogućuje kvalitetno osposobljavanje učitelja, utemeljeno na konstruktivističkom pristupu obrazovanju, a u ovom je radu poseban naglasak stavljen na primjenu problemskog učenja (engl. Problem - based Learning) u obrazovanju učitelja. Problemsko učenje cjelovita je i razrađena nastavna strategija koja se temelji na aktivnom učenju, pridonosi intrinzičnoj motiviranosti studenata, samoefikasnosti te razvoju i stjecanju profesionalnih i generičkih kompetencija (Albanese i Mitchell, 1993 ; Boud i Feletti, 1997 ; Koludrović, 2013) te se odmiče od tradicionalne nastave usredotočene na nastavnika i sadržaj (Vernon i Blake, 1993 ; Albanese i Mitchell, 1993 ; Engel, 1997 ; Tiwari, Lai, So, Yuen, K. 2006 ; Koludrović, 2013). U tom se smislu problemsko učenje čini iznimno korisnim u osposobljavanju učitelja za suvremenu organizaciju i realizaciju nastavnog procesa, a u ovom će radu biti analizirane mogućnosti njegove primjene u obrazovanju učitelja te će biti prikazani primjeri primjene problemskog učenja kako u neposrednom nastavnom procesu tako i u onome na daljinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija