Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1214425

Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja


Koludrović, Morana
Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 134-166


CROSBI ID: 1214425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja
(Application of Problem-based Learning in initial teacher education)

Autori
Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja

Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Bjelovar : Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
134-166

ISBN
978-953-347-459-5

Ključne riječi
problemsko učenje, konstruktivizam, visokoškolsko obrazovanje učitelja, profesionalne i generičke kompetencije
(problem-based learning (PBL), constructivism, initial teacher education, professional and generic competencies)

Sažetak
Za razliku od većine studijskih programa čiji je cilj prvenstveno osposobiti pojedinca za samostalno i odgovorno obavljanje nekog posla, u visokoškolskom obrazovanju učitelja cilj je osposobiti buduće učitelje za učinkovito stjecanje kompetencija novih generacija, odnosno učenika. S obzirom na to da je suvremeni sustav odgoja i obrazovanja na svim razinama usmjeren prema stjecanju i razvoju samostalnosti, odgovornosti, metakognicije, kompetentnosti u cjeloživotnoj perspektivi, kreativnosti i slično, nameće se potreba da budući učitelji već tijekom studija budu osposobljeni za zahtjeve suvremenog odgoja i obrazovanja. Rezultati brojnih istraživanja upućuju na to da primjena nastavnih strategija problemskog, suradničkog, projektnog i istraživačkog učenja omogućuje kvalitetno osposobljavanje učitelja, utemeljeno na konstruktivističkom pristupu obrazovanju, a u ovom je radu poseban naglasak stavljen na primjenu problemskog učenja (engl. Problem - based Learning) u obrazovanju učitelja. Problemsko učenje cjelovita je i razrađena nastavna strategija koja se temelji na aktivnom učenju, pridonosi intrinzičnoj motiviranosti studenata, samoefikasnosti te razvoju i stjecanju profesionalnih i generičkih kompetencija (Albanese i Mitchell, 1993 ; Boud i Feletti, 1997 ; Koludrović, 2013) te se odmiče od tradicionalne nastave usredotočene na nastavnika i sadržaj (Vernon i Blake, 1993 ; Albanese i Mitchell, 1993 ; Engel, 1997 ; Tiwari, Lai, So, Yuen, K. 2006 ; Koludrović, 2013). U tom se smislu problemsko učenje čini iznimno korisnim u osposobljavanju učitelja za suvremenu organizaciju i realizaciju nastavnog procesa, a u ovom će radu biti analizirane mogućnosti njegove primjene u obrazovanju učitelja te će biti prikazani primjeri primjene problemskog učenja kako u neposrednom nastavnom procesu tako i u onome na daljinu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana
Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 134-166
Koludrović, M. (2022) Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja. U: Strugar, V. & Rajić, V. (ur.) Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja. Bjelovar : Zagreb, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 134-166.
@inbook{inbook, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2022}, pages = {134-166}, keywords = {problemsko u\v{c}enje, konstruktivizam, visoko\v{s}kolsko obrazovanje u\v{c}itelja, profesionalne i generi\v{c}ke kompetencije}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {Primjena problemskog u\v{c}enja u obrazovanju u\v{c}itelja}, keyword = {problemsko u\v{c}enje, konstruktivizam, visoko\v{s}kolsko obrazovanje u\v{c}itelja, profesionalne i generi\v{c}ke kompetencije}, publisher = {Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Bjelovar : Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2022}, pages = {134-166}, keywords = {problem-based learning (PBL), constructivism, initial teacher education, professional and generic competencies}, isbn = {978-953-347-459-5}, title = {Application of Problem-based Learning in initial teacher education}, keyword = {problem-based learning (PBL), constructivism, initial teacher education, professional and generic competencies}, publisher = {Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Bjelovar : Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font