Pregled bibliografske jedinice broj: 1214382
MOTIVACIJA UČITELJA ZA NAPREDOVANJE U VIŠA ZVANJA
MOTIVACIJA UČITELJA ZA NAPREDOVANJE U VIŠA ZVANJA // Marsonia: časopis za društvena i humanistička istraživanja, 1 (2022), 1; 87-97 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1214382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MOTIVACIJA UČITELJA ZA NAPREDOVANJE U VIŠA ZVANJA
(MOTIVATION OF TEACHERS TO ADVANCE TO HIGHER GRADES)
Autori
Pongračić, Luka ; Marinac, Ana Maria
Izvornik
Marsonia: časopis za društvena i humanistička istraživanja (2939-4368) 1
(2022), 1;
87-97
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
financije ; motivacija ; napredovanje ; osobni razvoj, učitelj
(advancement ; finances ; motivation ; personal development ; teacher)
Sažetak
Motivacija je pokretač koji dovodi pojedinca do ostvarenja cilja. Važna je u svim područjima rada, a posebno je važna u učiteljskom pozivu. Jedna od primarnih zadaća učitelja je neprestano moti- viranje i poticanje učenika na učenje i napredovanje, no budući da učitelji podučavaju po svome primjeru, u tome uglavnom uspijevaju samo učitelji koji su i sami visoko motivirani za vlastiti rad i napredak. Ispred učitelja današnjeg vremena stavljene su brojne mogućnosti, a time i izazovi. U analizi motivacije za napredovanje potrebno je krenuti od razloga zbog kojih su se učitelji odlučili za taj poziv te svijesti o vlastitoj vrijednosti koja će ih poticati na napredovanje u poslu. Učitelji osnov- nih škola mogu napredovati u zvanje učitelja mentora, savjetnika i izvrsnoga savjetnika. Zvanja se obnavljaju svake pete godine, stoga je važan kontinuirani rast. S ciljem boljeg shvaćanja važnosti promicanja napredovanja učitelja osnovnih škola provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 173 učitelja. Primijenjen je Upitnik o napredovanju učitelja u osnovnoj školi kojim se pokazuje razina motiviranosti učitelja za napredovanje u viša znanja te se pokazuje korelacija motivacije s financijskim i razvojnim razlozima. Rezultati pokazuju da su učitelji nisko motivirani (M = 3, 51) za napredovanje te da su više motivirani osobnim razvojem nego financijskim razlozima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu