Pregled bibliografske jedinice broj: 1214318
Formiranje cijena u fizičkoj i online prodavaonici
Formiranje cijena u fizičkoj i online prodavaonici, 2022., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1214318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formiranje cijena u fizičkoj i online prodavaonici
(Pricing in the physical and online store)
Autori
Bataković, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2022
Stranica
46
Mentor
Dunković, Dario
Ključne riječi
formiranje cijena, cjenovne strategije, online i offline cijena, cjenovne promocije, programi vjernosti
(price formation, pricing strategies, online and offline price, price promotions, loyalty programs)
Sažetak
U ovom diplomskom radu objašnjeno je na koji način se formiraju cijene u maloprodaji, te koje razine maloprodajnih cijena i metode formiranja cijena postoje. Proces formiranja cijena zauzima ključno mjesto u trgovini i marketingu jer se prema cijeni određuje vrijednost robe, ostvaruju prihodi i profitabilnost poduzeća. Problem je kako formirati maloprodajne cijene u uvjetima sve veće tržišne koncentracije i konkurencije jer je sve veći pritisak na maržu i raznolikost ponude. Prodaja putem interneta je značajni oblik maloprodaje. Trošak prodaje za trgovca može biti manji u odnosu na prodaju u fizičkoj prodavaonici. Internetskom maloprodajom roba se može ponuditi krajnjim kupcima bilo gdje u svijetu tako da postoji prostor za varijabilnost cijena ovisno o tržištu. Treba ozbiljno shvatiti inoviranje u cjenovnim promocijama. Fizička prodavaonica može biti isplativa investicija ako se kupcima pruži novi, drugačiji doživljaj u kombinaciji s novim tehnološkim trendovima. Online prodavaonica omogućava bržu kupovinu, sve informacije na jednom mjestu te veći izbor artikala i lakše praćenje konkurencije. Isto tako pokazano je kako recenzije kupaca mogu utjecati na daljnju prodaju proizvoda. Za primjer usporedbe online i offline cijena je uzeto poduzeće La PIEL d.o.o. i prodavaonica BIPA. Vlasnica La PIEL poduzeća je pjevačica Lana Jurčević. Njihova osnovna djelatnost je proizvodnja proizvoda na prirodnoj bazi bez štetnih tvari. Kako bi što bolje bili uočeni koriste brojne načine cjenovne promocije kozmetičke linije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Studij Menadžment i marketing maloprodaje