Pregled bibliografske jedinice broj: 1214304
Stvaranje lojalnosti kupaca u maloprodaji
Stvaranje lojalnosti kupaca u maloprodaji, 2022., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1214304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stvaranje lojalnosti kupaca u maloprodaji
(Creating customer loyalty in retail)
Autori
Šunjić, Julija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2022
Stranica
54
Mentor
Dunković, Dario
Ključne riječi
lojalnost kupaca ; programi lojalnosti ; upravljanje odnosima s kupcima
(customer loyalty ; loyalty programs ; customer relationship management)
Sažetak
Predmet ovog diplomskog rada je lojalnost kupaca u maloprodaji. Lojalnost kupca definira se kao njegova privrženost nekom trgovcu. U uvjetima snažne konkurencije kakva vlada u maloprodaji, svaki maloprodavač teži pronaći način kako zadržati postojeće kupce te privući nove. Budući da je za maloprodavača veći trošak privlačenje novih kupaca nego zadržavanje postojećih, u interesu svakog od njih je izgradnja dugoročnog odnosa s kupcima. Maloprodavači mjere stopu lojalnosti svojih kupaca i uvode marketinške strategije, kao što su programi lojalnosti, kako bi zadržali kupce u portfelju. Funkcioniranje marketinškog koncepta lojalnosti u maloprodaji omogućuje računalni sustav – CRM. Korištenjem CRM-a nastoji se bolje razumjeti ponašanje kupaca s ciljem zadržavanja postojećih kupaca i privlačenja novih te stvaranja lojalnosti. Jedan od načina stvaranja lojalnosti su programi lojalnosti koji imaju specifičan utjecaj na ponašanje kupaca jer ih nagrađuju financijski i emocionalno. Dosada su provedena brojna istraživanja o učinkovitosti programa lojalnosti, no nije postignut jasan konsenzus o njihovom utjecaju na lojalnost kupaca. Pomoću anketnog upitnika prikupljeni su podaci o stavovima kupaca koji otkrivaju što i u kojoj mjeri utječe na njihovu lojalnost prema određenoj maloprodajnoj marki.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Smjer: Trgovina i međunarodno poslovanje