Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1214153

Impact of motor learning on overall skill-related anxiety


Vidranski, Tihomir; Klaričić Ivana; Dragić Dejan
Impact of motor learning on overall skill-related anxiety // Sportske nauke i zdravlje, 23 (2022), 1; 64-69 doi:10.7251/SSH2201064V (međunarodna recenzija, kratko priopcenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1214153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Impact of motor learning on overall skill-related anxiety

Autori
Vidranski, Tihomir ; Klaričić Ivana ; Dragić Dejan

Izvornik
Sportske nauke i zdravlje (2232-8211) 23 (2022), 1; 64-69

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kratko priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
anxiety factors ; college students ; learning process ; motor skill

Sažetak
Svrha ovog istraživanja je utvrditi kako proces učenja motoričkog znanja utječe na anksioznost uzrokovanu upravo motoričkim znanjem koje se uči, odnosno da li namjernim izlaganjem anksioznosti u kontroliranim uvjetima može umanjiti ista putem adaptacijskih procesa u organizmu. Uzorak ispitanika je 96 studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti koji su prošli 3 termina učenja zgrčke. Studenti su procjenjivali vlastitu anksioznost putem upitnika na ljestvici 1 – 4 i to prije početka učenja i prije trećeg termina učenja zgrčke. Ukupna anksioznost je konstruirana od 3 faktora: somatskog, kognitivnog i faktora samopouzdanja. Rezultati su pokazali da se studentima anksioznost manifestira najviše u faktoru samopouzdanja koji je imao najviši (najlošiji) rezultat, zatim u kognitivnom faktoru te najmanje u somatskom. Ukupna prosječna anksioznost studenata smanjila sa 2, 26 na 1, 83, a smanjenje se manifestiralo na način da se smanjio (poboljšao) rezultat u sva tri faktora anksioznosti. Na smanjenje anksioznosti su mogli imati utjecaj: adaptacijski procesi, viša razina naučenosti motoričkog znanja, kontroliranost uvjeta tijekom učenja, odnosno interakcije navedenoga. Zaključak je da proces motoričkog učenja može smanjiti s vještinom povezanu anksioznost te se i visoko anksioznim sudionicima preporučuje zadržavanje u procesu učenja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Kineziologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu,
Kineziološki fakultet Osijek

Profili:

Avatar Url Tihomir Vidranski (autor)

Avatar Url Ivana Klaričić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Vidranski, Tihomir; Klaričić Ivana; Dragić Dejan
Impact of motor learning on overall skill-related anxiety // Sportske nauke i zdravlje, 23 (2022), 1; 64-69 doi:10.7251/SSH2201064V (međunarodna recenzija, kratko priopcenje, znanstveni)
Vidranski, T., Klaričić Ivana & Dragić Dejan (2022) Impact of motor learning on overall skill-related anxiety. Sportske nauke i zdravlje, 23 (1), 64-69 doi:10.7251/SSH2201064V.
@article{article, author = {Vidranski, Tihomir}, year = {2022}, pages = {64-69}, DOI = {10.7251/SSH2201064V}, keywords = {anxiety factors, college students, learning process, motor skill}, journal = {Sportske nauke i zdravlje}, doi = {10.7251/SSH2201064V}, volume = {23}, number = {1}, issn = {2232-8211}, title = {Impact of motor learning on overall skill-related anxiety}, keyword = {anxiety factors, college students, learning process, motor skill} }
@article{article, author = {Vidranski, Tihomir}, year = {2022}, pages = {64-69}, DOI = {10.7251/SSH2201064V}, keywords = {anxiety factors, college students, learning process, motor skill}, journal = {Sportske nauke i zdravlje}, doi = {10.7251/SSH2201064V}, volume = {23}, number = {1}, issn = {2232-8211}, title = {Impact of motor learning on overall skill-related anxiety}, keyword = {anxiety factors, college students, learning process, motor skill} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font