Pregled bibliografske jedinice broj: 1214087
Glazba u interkulturalnom odgojno-obrazovnom procesu
Glazba u interkulturalnom odgojno-obrazovnom procesu // Međukulturni odgoj i europske vrijednosti (2022) (pregledni, poslan)
CROSBI ID: 1214087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazba u interkulturalnom odgojno-obrazovnom procesu
(Music in the Intercultural Educational Process)
Autori
Vilč, Brigita
Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima,
pregledni
Izvornik
Međukulturni odgoj i europske vrijednosti (2022)
Status rada
Poslan
Ključne riječi
glazba, odgoj i obrazovanje, interkulturalnost
(music, education, interculturality)
Sažetak
Za glazbu se od davnina smatra da ima odgojnu moć. Očuvanje kulture tijekom poučavanja glazbe, kao i sklonost prihvaćanju kulturalnih promjena – izazovi su stavljeni pred glazbene odgojno – obrazovne nastavne procese. U današnje izazovno doba društvene složenosti i izražajne multikulturalnosti, gdje na istim globalnim adresama koegzistiraju različite bogate kulture, od pojedinca se zahtijeva razvoj interkulturalnih kompetencija, kao temeljnih odrednica za poštivanje različitosti, razvijanje dijaloga, razumijevanje, toleranciju, gradnju društvene kohezije i zajedničke budućnosti s pripadnicima različitih kultura. Glazba i glazbeno-obrazovni procesi svakako mogu doprinijeti stvaranju interkulturalnih kompetencija. Kurikularne inovacije s interkulturalnim sadržajem, kao i interkulturalno kompetentan učitelj glazbe u glazbeno-obrazovnom procesu svakako su temeljni preduvjeti za kreiranje kvalitetne interkulturalne učionice. U radu je prikazano formalno glazbeno obrazovanje u Republici Hrvatskoj u općeobrazovnim i glazbenim osnovnim i srednjim školama u kontekstu ostvarenja interkulturalnosti. Nastava glazbe može biti izrazito plodonosna za uspješnu provedbu intekulturalnih kurikuluma - osim što kultura uzrokuje glazbena ponašanja, tako i sama glazba preslikava bogatstvo kulturnih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)