Pregled bibliografske jedinice broj: 1213574
PEDAGOŠKO SAVJETOVANJE UČENIKA I RODITELJA U SREDNJIM ŠKOLAMA - ISKUSTVA PEDAGOGA
PEDAGOŠKO SAVJETOVANJE UČENIKA I RODITELJA U SREDNJIM ŠKOLAMA - ISKUSTVA PEDAGOGA, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1213574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PEDAGOŠKO SAVJETOVANJE UČENIKA I RODITELJA U
SREDNJIM ŠKOLAMA - ISKUSTVA PEDAGOGA
(SCHOOL COUNSELING OF STUDENTS AND PARENTS IN HIGH
SCHOOL – SCHOOL COUNSELORS’ EXPERIENCE)
Autori
Grbeša, Mattea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
12.09
Godina
2022
Stranica
88
Mentor
Vrcelj , Sofija
Ključne riječi
savjetodavni rad, školski pedagog, adolescencija, srednjoškolci, roditelji
(: school counseling, school counselor, adolescence, high school students, parents)
Sažetak
Pedagoško savjetovanje učenika i roditelja te uloga školskog pedagoga kao savjetnika postaju sve veći imperativ u školi, a posebno u srednjim školama jer se adolescenti susreću sa sve više izazova u, za njih i njihove roditelje, već izazovnom i posebno osjetljivom razdoblju. U nacionalnom se kontekstu pojavljuje sve više istraživanja na temu savjetodavnog rada školskih pedagoga, no fenomen je ponajviše istražen u sklopu istraživačkih radova studenata. Cilj je ovog istraživačkog rada opisati i razumjeti iskustva školskih pedagoga u savjetodavnom radu sa srednjoškolcima i njihovim roditeljima. U prvom je dijelu rada prikazano teorijsko utemeljenje i definirani su temeljni konstrukti poput adolescencije, suradnje roditelja i škole i pedagoškog savjetovanja, te su u sklopu toga izneseni rezultati dosadašnjih istraživanja na temu. Za potrebe ovog kvalitativnog istraživanja, izrađen je protokol (polustrukturiranog) intervjua koji je korišten u provedbi intervjua s pet školskih pedagoginja zaposlenih u srednjim strukovnim školama na području grada Rijeke i Opatije. Pitanja u protokolu osmišljena su kako bi podaci i informacije dobivene od strane sudionica u istraživanju pružali odgovor na specifična istraživačka pitanja koja se odnose na probleme koji iziskuju potrebu za savjetodavnim radom sa srednjoškolcima i njihovim roditeljima, opis procesa savjetodavnog rada s njima, način na koji školski pedagozi ostvaruju suradnju u procesu savjetodavnog rada sa srednjoškolcima i njihovim roditeljima te čimbenike koji utječu na zadovoljstvo pedagoga pri provođenju savjetodavnog rada. Rezultati ukazuju na to da je cjelokupno iskustvo školskih pedagoginja u savjetodavnom radu sa srednjoškolcima i njihovim roditeljima opisano kao pozitivno te se ističe njegova važnost iz razloga što postoje brojni i raznovrsni problemi koji iziskuju njegovo svakodnevno provođenje. Nadalje, svaki je savjetodavni rad i razgovor opisan kao jedinstven zbog pojedinih i specifičnih situacija kod svakog učenika, a suradnja koju školske pedagoginje ostvaruju s roditeljima i srednjoškolcima je pozitivna i ostvaruje se i izvan savjetodavnog rada, kroz različite formalne i neformalne oblike rada s njima. Osim pojedinih izazova koje školske pedagoginje navode pri provođenju savjetodavnog rada, postoje i drugi brojni čimbenici koji utječu na zadovoljstvo školskih pedagoginja njime, a pritom se najviše ističu oni koji su vezani uz same sudionike te oni vezani uz kompetencije pedagoginja za njegovo provođenje. Iz svega navedenog, uviđa se potreba za nastavkom provođenja istraživanja na temu savjetodavnog rada školskih pedagoga, a posebno vezano uz pitanja etičkih načela u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija