Pregled bibliografske jedinice broj: 1213243
Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha
Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha, 2022., diplomski rad, Odjel društveno-humanističkih znanosti, Slavonski Brod
CROSBI ID: 1213243 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s
učenicima s oštećenjem sluha
(Competences of class teachers in working with
hearing impaired students)
Autori
Manuela Pritula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel društveno-humanističkih znanosti
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
08.09
Godina
2022
Stranica
51
Mentor
Kudek Mirošević, Jasna ; Šarčević Ivić-Hofman, Katarina
Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija, učenici s oštećenjem sluha, kompetencije učitelja, individualizirani pristup, metodičko-didaktička potpora
(Lower-grades teachers' competences in working with hearing impaired students)
Sažetak
Prateći razvoj događaja kroz povijest, uočava se kako djeca s teškoćama u razvoju nisu imala nikakva prava na obrazovanje. Kako je vrijeme prolazilo, sve se intenzivnije radilo na poboljšanju njihovih prava, a zatim su stekla pravo na obrazovanje u posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama i centrima. Danas se poznaju dobrobiti odgojno-obrazovne inkluzije te se učenike s teškoćama može uključiti u redovne škole ukoliko se procijeni da su njihove mogućnosti veće u redovnom razrednom odjelu. Iako je jasno što znači inkluzija, danas u školama još uvijek teško uočavamo tu inkluzivnu praksu. Učenici s oštećenjem sluha jedna su od skupina učenika na Orijentacijskoj listi vrsta teškoća koji za uspješno pohađanje nastave trebaju individualni pristup učitelja te određenu metodičko-didaktičku potporu. Kako bi učitelj mogao to pružiti učeniku, mora posjedovati poseban sklop znanja, vještina i sposobnosti, odnosno posjedovati kompetencije koje će mu pomoći pri zadaći odgoja i obrazovanja učenika s oštećenjem sluha. U radu se donose primjeri dobre prakse u radu s učenicima s oštećenjem sluha kao i prijedlozi prilagodbi načina rada. Cilj istraživanja bio je saznati koje su kompetencije najpotrebnije učitelju za rad s učenicima s oštećenjem sluha te smatraju li se dovoljno kompetentnima za obavljanje te zadaće. Rezultati su pokazali kako su za rad s učenicima s oštećenjem sluha učitelju najvažnije komunikacijske i socijalne kompetencije, a sami učitelji se ne procjenjuju dovoljno kompetentnima za obrazovanje učenika s teškoćama te smatraju da su im potrebna dodatna usavršavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu