Pregled bibliografske jedinice broj: 1213026
Primarno obrazovanje Roma: studija slučaja jedne područne škole
Primarno obrazovanje Roma: studija slučaja jedne područne škole, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1213026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primarno obrazovanje Roma: studija slučaja jedne područne škole
(Roma Primary Education: A Case Study of a District School)
Autori
Franjkić, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
06.09
Godina
2022
Stranica
46
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
Romi, obrazovanje, studija slučaja, područna škola
(Roma, education, case study, district school)
Sažetak
Nacionalne manjine danas se svakodnevno susreću s brojim predrasudama i diskriminacijom od strane društva i okoline u kojoj se nalaze, a najvećim dijelom zahvaća Rome. Zbog sve većeg broja djece romske nacionalnosti trebalo bi težiti poboljšanju statusa Roma u društvu, a to bi se moglo ostvariti kada bi romska djeca polazili odgojno-obrazovne procese od najranije dobi. Povijesni događaji uvelike su utjecali na broj Roma koji je naselio područje Podravine u kojem se nalazi i selo Sigetec. Da bi dobili jasniju sliku o stanju i obrazovanju Roma u Područnoj školi Sigetec, provedena je studija koje je obuhvatila Područnu školu Sigetec u kojoj se broj učenika romske nacionalnosti svake godine povećava. Nakon provedenog intervjua s učiteljicama moglo se zaključiti kako učiteljice imaju jednake stavove o obrazovanju Roma u školi. Utvrdile su kako se broj učenika Roma svake godine povećava, ali da je integracija bolja nego što je bila ranije. Jezik se ne javlja kao veliki problem jer sve više Roma ima dobar odnos sa stanovništvom sela pa svi govore hrvatski. Učiteljice su navele kako nemaju probleme u radu s učenicima Romima i da vole raditi s njima jer kroz rad s njima vide svoje napredovanje. Učiteljice ističu kako su, za razliku od današnje djece, romska djeca zadržala vrijednosti poput iskrenosti, emotivnosti i skromnosti. Učiteljice su isto tako zaključile da svaki naš, kao i njihov postupak, polazi od obitelji i okoline koja nas okružuje. Ako je okolina pozitivna i potiče rad i upornost, nema prepreke koja može zaustaviti bilo koje dijete, bilo ono Rom, Hrvat ili nešto treće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)