Pregled bibliografske jedinice broj: 1212836
INTERPRETACIJA DEKONSTRUKCIJE KROZ USPOREDBU DIZAJNERA ISSEY MIYAKEA, YOHJI YAMAMOTO I REI KAWAKUBO
INTERPRETACIJA DEKONSTRUKCIJE KROZ USPOREDBU DIZAJNERA ISSEY MIYAKEA, YOHJI YAMAMOTO I REI KAWAKUBO, 2022., diplomski rad, diplomski, TEKSTILNO - TEHNOLOŠKI FAKULTET, Zagreb
CROSBI ID: 1212836 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INTERPRETACIJA DEKONSTRUKCIJE KROZ USPOREDBU DIZAJNERA
ISSEY MIYAKEA, YOHJI YAMAMOTO I REI KAWAKUBO
(INTERPRETATION OF DECONSTRUCTION THREW THE COMPARISON
OF FASHION DESIGNERS ISSEY MIYAKE, YOHJI YAMAMOTO AND REI
KAWAKUBO)
Autori
Petrić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
TEKSTILNO - TEHNOLOŠKI FAKULTET
Mjesto
Zagreb
Datum
06.09
Godina
2022
Stranica
33
Mentor
Jazvić, Paulina
Ključne riječi
Dekonstrukcija, anti moda, rastavljeno, nedovršeno, deformirano
(Deconstruction, anti fashion, dismantled, unfinished, deformed)
Sažetak
U završnom radu ću se baviti japanskim dizajnerima Issey Miyake, Yohji Yamamoto i Rei Kawakubo, predstavnici japanske dekonstrukcije te ću navesti neke druge važne dizajnere koji su u većoj mjeri povezani s navedenim dizajnerima po kreativnim idejama. U eksperimentalnom dijelu će biti prikazane modne ilustracije nastale inspiracijom na njihov kreativni rad te ću koristeći se tehnikama akrilnih, uljanih i grafičkih tehnika predočiti vlastitu interpretaciju pojma dekonstrukcije. Dekonstrukcija u modi predstavlja odricanje od tradicije, pobunu protiv svih dotadašnjih normi te preispituje shvaćanja temeljnih društvenih pojava kao što su spol, ljepota i estetika[1]. Prvi dizajneri koji su pojam dekonstrukcije u modi predstavili široj publici su dizajneri Rei Kawakubo i Yohji Yamamoto 1980- ih godina, a u sljedećem desetljeću će belgijski dizajneri Martin Margiela i Ann Demeulemeester postati glavni predstavnici dekonstruktivizma. Svaki od navedenih dizajnera su predočavali vlastitu interpretaciju ideje dekonstrukcije kroz svoje kreativno stvaralaštvo, zbog čega su na osebujan način ostavili trag na modni svijet i dali veliki doprinos u proširivanju do tada nedotaknutih društvenih koncepcija i njihove veze s odjećom i modom[2]. Kroz proučavanje rada i kreativnog razvoja Miyakea, Yamamotoa i Kawakubo te promatranje ideje dekonstruktivizma ne samo u modi već i šire, predočila sam vlastito shvaćanje dekonstrukcije u obliku 15 radova, A3 formata. Svaki rad uzima inspiraciju od neke druge kreacije i kolekcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dizajn