Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1212795

Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju školu


Brekalo, Maja
Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju školu, 2021., doktorska disertacija, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Zagreb


CROSBI ID: 1212795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju školu
(Determinants and outcomes of rejection sensitivity during the transition to high school)

Autori
Brekalo, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu

Mjesto
Zagreb

Datum
16.06

Godina
2021

Stranica
202

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
osjetljivost na odbijanje ; tranzicija u srednju školu ; vršnjačko i roditeljsko odbijanje ; teškoće prilagodbe
(rejection sensitivity ; transition to high school ; parental and peer rejection ; maladjustment)

Sažetak
Razdoblje tranzicije u srednju školu je zahtjevno razdoblje razvoja, a prilagodba na promjenu okoline može biti posebno izazovna za adolescente osjetljive na odbijanje. Osjetljivost na odbijanje je dispozicija ličnosti koja se odnosi na percepciju socijalnih znakova te doživljene emocije, kognicije i ponašanja u situacijama mogućeg socijalnog odbijanja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stabilnost, odrednice i ishode osjetljivosti na odbijanje u razdoblju tranzicije u srednju školu, kao i međuodnose vršnjačkog i roditeljskog odbijanja, osjetljivosti na odbijanje te simptoma depresivnosti, socijalne anksioznosti i agresivnosti. Provedeno je longitudinalno istraživanje s dva vala mjerenja - na početku prvog i drugog polugodišta prvog razreda srednje škole. Korištene su samoprocjene, vršnjačke i roditeljske procjene. Sudjelovalo je 886 adolescenata u oba vala mjerenja te 604 majke i 536 očeva. U razdoblju tranzicije u srednju školu osjetljivost na odbijanje je bila umjereno stabilna, a prosječne razine samoprocijenjene osjetljivosti na odbijanje bile su više na početku školske godine nego četiri mjeseca kasnije. Vršnjačko i roditeljsko odbijanje predviđali su povećanje osjetljivosti na odbijanje, a osjetljivost na odbijanje predviđala je teškoće prilagodbe. Osjetljivost na odbijanje bila je i medijator između vršnjačkog odbijanja i teškoća prilagodbe, dok je roditeljsko odbijanje imalo samo izravne efekte na teškoće prilagodbe. Rezultati ovog rada doprinose razumijevanju osjetljivosti na odbijanje, njenih odrednica i ishoda, a imaju i važne implikacije za pružanje psihološke podrške adolescentima tijekom tranzicije u srednju školu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)

Avatar Url Maja Brekalo (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Brekalo, Maja
Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju školu, 2021., doktorska disertacija, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Zagreb
Brekalo, M. (2021) 'Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju školu', doktorska disertacija, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brekalo, Maja}, year = {2021}, pages = {202}, keywords = {osjetljivost na odbijanje, tranzicija u srednju \v{s}kolu, vr\v{s}nja\v{c}ko i roditeljsko odbijanje, te\v{s}ko\'{c}e prilagodbe}, title = {Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju \v{s}kolu}, keyword = {osjetljivost na odbijanje, tranzicija u srednju \v{s}kolu, vr\v{s}nja\v{c}ko i roditeljsko odbijanje, te\v{s}ko\'{c}e prilagodbe}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brekalo, Maja}, year = {2021}, pages = {202}, keywords = {rejection sensitivity, transition to high school, parental and peer rejection, maladjustment}, title = {Determinants and outcomes of rejection sensitivity during the transition to high school}, keyword = {rejection sensitivity, transition to high school, parental and peer rejection, maladjustment}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font