Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1212643

Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u području engleskog jezika i matematike


Ivanov, Lozena; Sorić, Izabela
Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u području engleskog jezika i matematike // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2021. str. 170-170 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1212643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u području engleskog jezika i matematike
(Developmental changes in metacognitive self-regulation and self-efficacy of adolescents in English language and mathematics)

Autori
Ivanov, Lozena ; Sorić, Izabela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu, 2021, 170-170

Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
metakognitivna samoregulacija, samoefikasnost, ocjene, engleski jezik, matematika
(metacognitive self-regulation, self-efficacy, grades, English language, mathematics)

Sažetak
Značajan broj istraživanja pokazuje pad u metakognitivnoj samoregulaciji i samoefikasnosti tijekom adolescencije. S ciljem provjere navedenog trenda na uzorku hrvatskih adolescenata u istraživanju je sudjelovalo 236 učenika osnovne škole (5. i 7. razred) i 237 učenika različitih gimnazijskih usmjerenja (1. i 3. razred). U skladu s dosadašnjim istraživanjima, u kojima je ustanovljena bolja samoregulacija u razdobljima koja prethode adolescenciji i stagnacija ili čak i pad tijekom ovog razdoblja, rezultati su pokazali da učenici petog razreda imaju višu metakognitivnu samoregulaciju i samoefikasnost u odnosu na starije osnovnoškolce i srednjoškolce, koji se međusobno ne razlikuju u navedenim varijablama. Sličan trend ustanovljen je u oba ispitivana područja, engleskom jeziku i matematici. Istovremeno, ocjene iz oba predmeta značajno se snižavaju od nižih razreda osnovne prema višim razredima srednje škole. Također, metakognitivna samoregulacija, samoefikasnost i ocjene više su u engleskom jeziku u odnosu na matematiku u gotovo svim ispitivanim razredima. Analize razlika prema spolu pokazuju da u području engleskog jezika učenice imaju višu samoregulaciju i bolje ocjene u odnosu na učenike, ali se u samoefikasnosti ne razlikuju. Kad je riječ o matematici, učenice i učenici ne razlikuju se u samoregulaciji i ocjenama, ali učenici imaju višu samoefikasnost. U istraživanju je potvrđena medijatorska uloga samoefikasnosti u odnosu između prethodnog postignuća i metakognitivne samoregulacije. Pri tome je u području engleskog jezika medijacija samoefikasnosti potpuna, a u matematici djelomična. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem idu u prilog dosadašnjim spoznajama prema kojima velike promjene u biološkom, kognitivnom i socijalnom funkcioniranju koje su karakteristične za razdoblje adolescencije mogu voditi stagnaciji ili opadanju korištenja samoregulacijskih vještina, kao i važnoj ulozi motivacijskih uvjerenja za metakognitivnu samoregulaciju.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Avatar Url Lozena Ivanov (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ivanov, Lozena; Sorić, Izabela
Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u području engleskog jezika i matematike // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2021. str. 170-170 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Ivanov, L. & Sorić, I. (2021) Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u području engleskog jezika i matematike. U: Mikac, U. & Mehulić, J. (ur.)25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ivanov, Lozena and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2021}, pages = {170-170}, keywords = {metakognitivna samoregulacija, samoefikasnost, ocjene, engleski jezik, matematika}, title = {Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u podru\v{c}ju engleskog jezika i matematike}, keyword = {metakognitivna samoregulacija, samoefikasnost, ocjene, engleski jezik, matematika}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ivanov, Lozena and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2021}, pages = {170-170}, keywords = {metacognitive self-regulation, self-efficacy, grades, English language, mathematics}, title = {Developmental changes in metacognitive self-regulation and self-efficacy of adolescents in English language and mathematics}, keyword = {metacognitive self-regulation, self-efficacy, grades, English language, mathematics}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font