Pregled bibliografske jedinice broj: 1212643
Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u području engleskog jezika i matematike
Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u području engleskog jezika i matematike // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2021. str. 170-170 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1212643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojne promjene u metakognitivnoj samoregulaciji isamoefikasnosti adolescenata u području engleskog jezika i matematike
(Developmental changes in metacognitive self-regulation and self-efficacy of adolescents in English language and mathematics)
Autori
Ivanov, Lozena ; Sorić, Izabela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu, 2021, 170-170
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metakognitivna samoregulacija, samoefikasnost, ocjene, engleski jezik, matematika
(metacognitive self-regulation, self-efficacy, grades, English language, mathematics)
Sažetak
Značajan broj istraživanja pokazuje pad u metakognitivnoj samoregulaciji i samoefikasnosti tijekom adolescencije. S ciljem provjere navedenog trenda na uzorku hrvatskih adolescenata u istraživanju je sudjelovalo 236 učenika osnovne škole (5. i 7. razred) i 237 učenika različitih gimnazijskih usmjerenja (1. i 3. razred). U skladu s dosadašnjim istraživanjima, u kojima je ustanovljena bolja samoregulacija u razdobljima koja prethode adolescenciji i stagnacija ili čak i pad tijekom ovog razdoblja, rezultati su pokazali da učenici petog razreda imaju višu metakognitivnu samoregulaciju i samoefikasnost u odnosu na starije osnovnoškolce i srednjoškolce, koji se međusobno ne razlikuju u navedenim varijablama. Sličan trend ustanovljen je u oba ispitivana područja, engleskom jeziku i matematici. Istovremeno, ocjene iz oba predmeta značajno se snižavaju od nižih razreda osnovne prema višim razredima srednje škole. Također, metakognitivna samoregulacija, samoefikasnost i ocjene više su u engleskom jeziku u odnosu na matematiku u gotovo svim ispitivanim razredima. Analize razlika prema spolu pokazuju da u području engleskog jezika učenice imaju višu samoregulaciju i bolje ocjene u odnosu na učenike, ali se u samoefikasnosti ne razlikuju. Kad je riječ o matematici, učenice i učenici ne razlikuju se u samoregulaciji i ocjenama, ali učenici imaju višu samoefikasnost. U istraživanju je potvrđena medijatorska uloga samoefikasnosti u odnosu između prethodnog postignuća i metakognitivne samoregulacije. Pri tome je u području engleskog jezika medijacija samoefikasnosti potpuna, a u matematici djelomična. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem idu u prilog dosadašnjim spoznajama prema kojima velike promjene u biološkom, kognitivnom i socijalnom funkcioniranju koje su karakteristične za razdoblje adolescencije mogu voditi stagnaciji ili opadanju korištenja samoregulacijskih vještina, kao i važnoj ulozi motivacijskih uvjerenja za metakognitivnu samoregulaciju.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija