Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1212568

Učinak poučavanja razrednomu jeziku u izobrazbi nastavnika njemačkoga


Landsman Vinković, Mirela
Učinak poučavanja razrednomu jeziku u izobrazbi nastavnika njemačkoga, 2022., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu / Odsjek za germanistiku, Zagreb


CROSBI ID: 1212568 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinak poučavanja razrednomu jeziku u izobrazbi nastavnika njemačkoga
(The Impact of Classroom Language Teaching in German Language Teacher Education)

Autori
Landsman Vinković, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu / Odsjek za germanistiku

Mjesto
Zagreb

Datum
12.07

Godina
2022

Stranica
259

Mentor
Izv. prof. dr. sc. Marija Lütze-Miculinić

Ključne riječi
razredni jezik, govor nastavnika, studenti nastavničkog smjera germanistike, nastavnici početnici, eksplicitno poučavanje, njemački kao ciljni jezik, hrvatski kao polazni jezik
(classroom language, teacher talk, students of German Language Teacher Education, novice teachers, explicite teaching, German as L2, Croatian as L1)

Sažetak
Razredni je jezik poseban tip jezika kojim se koriste nastavnici i učenici u razrednim situacijama. Zbog njegova pretežito usmenoga karaktera, često se poistovjećuje s razrednim govorom. U ovom se radu posebna pozornost posvećuje govoru nastavnika u nastavi stranih jezika. Cilj je ovoga istraživačkoga rada pokazati dosege sustavnoga i eksplicitnoga poučavanja razrednomu jeziku tijekomizobrazbe nastavnika njemačkoga. Istraživanje je provedeno među studentima nastavničkoga smjera germanistike prije i poslije eksplicitnoga učenja razrednoga jezika te među nastavnicima pripravnicima njemačkoga jezika kojinisu bili izloženi takvomu jezičnomu unosu.Istraživanjem se željelo dokazati da će obje skupine ispitanika podjednako uspješno riješiti test poznavanja njemačkoga razrednoga jezika u stručnomu i općemu vidu, da će onikoji mu jesu bili izloženi biti bolji samo u stručnomu vidu razrednoga jezika. Također se namjeravalo dokazati da će ispitanici s višom razinomjezične kompetencije svoj razredni jezik bolje prilagoditi stvarnoj nastavnoj situaciji od onih s nižom razinom jezične kompetencije(studenti germanistike nastavničkoga smjera prije eksplicitnoga poučavanja razrednomu jezikui nastavnici pripravnici), dok će studenti s višom razinom jezične kompetencije nakon eksplicitnoga učenja razrednoga jezikasamo opći vid svojega razrednoga jezika bolje prilagoditi stvarnoj nastavnoj situaciji od ispitanika s nižom razinom jezične kompetencije. Istraživanje se sastoji od tri dijela. U prvome dijelu se analizom pisanih testova o poznavanju razrednoga jezika prije i poslije eksplicitnoga poučavanja razrednomu jeziku nastojala dokazati svrhovitost takvoga načina poučavanja. U drugomu se dijelu u razgovoru s ispitanicima željelo upoznati s njihovim viđenjem važnosti razrednoga jezika u izobrazbi nastavnika njemačkoga na tercijarnoj razini. Treći dio istraživanja sastojao se od analize zvučnoga zapisa govorenoga korpusa mikrointervencija studenata prije i poslije eksplicitnoga poučavanja razrednomu jeziku, njihovih pisanih priprema nastavnih sati te zabilješki prikupljenih na stručnim ispitima nastavnika početnika njemačkoga jezika. Rezultati istraživanja dokazali su učinkovitost sustavnoga poučavanja razrednomu jeziku. Pored potvrde ranije utvrđenih spoznaja o razrednome jeziku, analizom rezultata otvorila su se neka nova pitanja. Provedeno istraživanje pomoglo je boljem razumijevanju procesa ovladavanja razrednim jezikom i stjecanja komunikacijske kompetencije nastavnika njemačkoga kao stranoga jezika, a pružilo je i teorijske temelje za uvođenje eksplicitnoga poučavanja razrednomu jeziku u kurikule visokoškolskoga sustava u Hrvatskoj.Rezultati ovoga istraživanja upotpunjuju spoznaje srodnih domaćih i stranih istraživanja razrednoga i školskoga diskursa. Predstavljaju prinos kontrastivnoj glotodidaktici te bi mogli potaknuti daljnja istraživanja razrednoga jezika za druge jezične parove.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Landsman Vinković, Mirela
Učinak poučavanja razrednomu jeziku u izobrazbi nastavnika njemačkoga, 2022., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu / Odsjek za germanistiku, Zagreb
Landsman Vinković, M. (2022) 'Učinak poučavanja razrednomu jeziku u izobrazbi nastavnika njemačkoga', doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Zagrebu / Odsjek za germanistiku, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Landsman Vinkovi\'{c}, Mirela}, year = {2022}, pages = {259}, keywords = {razredni jezik, govor nastavnika, studenti nastavni\v{c}kog smjera germanistike, nastavnici po\v{c}etnici, eksplicitno pou\v{c}avanje, njema\v{c}ki kao ciljni jezik, hrvatski kao polazni jezik}, title = {U\v{c}inak pou\v{c}avanja razrednomu jeziku u izobrazbi nastavnika njema\v{c}koga}, keyword = {razredni jezik, govor nastavnika, studenti nastavni\v{c}kog smjera germanistike, nastavnici po\v{c}etnici, eksplicitno pou\v{c}avanje, njema\v{c}ki kao ciljni jezik, hrvatski kao polazni jezik}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Landsman Vinkovi\'{c}, Mirela}, year = {2022}, pages = {259}, keywords = {classroom language, teacher talk, students of German Language Teacher Education, novice teachers, explicite teaching, German as L2, Croatian as L1}, title = {The Impact of Classroom Language Teaching in German Language Teacher Education}, keyword = {classroom language, teacher talk, students of German Language Teacher Education, novice teachers, explicite teaching, German as L2, Croatian as L1}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font