Pregled bibliografske jedinice broj: 1212469
Komodifikacija kulturnoga nasljeđa
Komodifikacija kulturnoga nasljeđa, 2019. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 1212469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komodifikacija kulturnoga nasljeđa
(Commodification of Cultural Heritage)
Autori
Dujmović, Mauro ; Vitasović, Aljoša
Izvornik
Kulturna baština u turističkoj destinaciji: vrednovanje i održivi menadžment
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2019
Ključne riječi
komercijalizacija, komodifikacija, kultura, kulturni turizam, turizam naslijeđa, baština, turizam specijalnog interesa, masovni turizam, autentičnost,
(commodification, culture, cultural tourism, heritage tourism, heritage, special interest tourism, mass tourism, authenticity)
Sažetak
U suvremenom turizmu dolazi do napuštanja koncepta velikoga i konfekcijskog turizma. U tom kontekstu kultura izravno utječe na turizam, a turizam sve više utječe na kulturu koja postaje važan motiv turističkih putovanja. U postmodernom društvu turizam postaje roba namijenjena potrošnji. Povijest, vrijeme i prostor, kao aspekti kulture, pretvaraju se u robu namijenjenu tržištu. U općoj merkantilizaciji stvarnosti, sve se turistički vrednuje i prodaje. Kultura je institucionalizirana, kategorizirana i spremna za uporabu, a tradicije se uprizoruju i oživljavanju. Turizam bi komercijalizacijom i komodifikacijom kulture i načina života mogao uništiti autentičnost destinacija. Kako do toga ne bi došlo potrebno je razvijati selektivne oblike turizma i na taj način oplemeniti postojeće masovne i uniformirane vrste turizma novim i kvalitetnijim sadržajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli