Pregled bibliografske jedinice broj: 1212314
Tjelesna aktivnost i slobodno vrijeme učenika primarnog obrazovanja
Tjelesna aktivnost i slobodno vrijeme učenika primarnog obrazovanja // Unapređenje kvalitete života djece imladih / Nikolić, M ; Vantić-Tanjić, M. (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2022. str. 91-99 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1212314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesna aktivnost i slobodno vrijeme učenika
primarnog obrazovanja
(Physical activity and leisure time of primary
education pupils)
Autori
Mraković, Snježana ; Svetina, Lorena ; Nikolić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece imladih
/ Nikolić, M ; Vantić-Tanjić, M. - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2022, 91-99
Skup
XIII. međunarodna naučno-stručna konferencija “Unapređenje kvalitete života djece i mladih”
Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 24.06.2022. - 26.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tjelesna aktivnost ; učenici ; Fels PAQ upitnik ; indeks sporta ; indeks slobodnog vremena ; indeks kućanskih poslova
(physical activity ; pupils ; Fels PAQ questionnaire ; sport activity index ; leisure time activity index ; household activity index)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razinu tjelesne aktivnosti učenika u primarnoj edukaciji te provjeriti moguće razlike u tjelesnoj aktivnosti s obzirom na razred učenika. Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi braće Radić u Zagrebu na uzorku od 220 učenika (100 djevojčica i 120 dječaka) u dobi od 7 do 10 godina starosti. Razina tjelesne aktivnosti ispitana je anketnim upitnikom „Fels physical activity for children“ (Fels PAQ) koji se sastojao od osam pitanja. Učenici su upitnik rješavali samostalno, uz prethodno objašnjenje i upute ispitivača. Na osnovu upitnika izračunati su indeksi u područja sporta (IS), slobodnog vremena (ISV), kućanskih poslova (IKP) te ukupan rezultat tjelesne aktivnosti (UTA). Za izračunavanje razlika između razreda korišten je neparametrijski Kruskal Wallisov test. Uvidom u rezultate uočeno je da su učenici drugog i četvrtog razreda nešto aktivniji od učenika prvog i trećeg razreda, no ukupna razina tjelesne aktivnosti cjelokupnog uzorka pokazuje da je velik broj ispitanika nedovoljno tjelesno aktivan. Prosječni rezultati u varijablama koje procjenjuju indeks tjelesne aktivnosti pokazuju da su učenici svih razreda najmanje aktivni u području bavljenja sportom u školi ili sportskom klubu, a najaktivniji su tijekom slobodnog vremena. U suvremenom dobu navike se mijenjaju zbog novih oblika razonode (internet, video igre, TV i sl.) i zabilježeno je značajno smanjenje razine tjelesne aktivnosti djece, dok prekomjerna tjelesna masa i pretilost rastu te predstavljaju jedan od najvećih zdravstvenih problema koji je poprimio razmjere globalne epidemije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb