Pregled bibliografske jedinice broj: 1212284
Povezanost indeksa tjelesne mase, motoričkih znanja i tjelesne aktivnosti učenika rane školske dobi
Povezanost indeksa tjelesne mase, motoričkih znanja i tjelesne aktivnosti učenika rane školske dobi // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 3; 795-818 doi:10.15516/cje.v23i3.4480 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1212284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost indeksa tjelesne mase, motoričkih znanja
i tjelesne aktivnosti učenika rane školske dobi
(Relationship between the Body Mass Index, Motor
Skills, and Physical Activity of Early Elementary
School Pupils)
Autori
Nikolić, Ivana ; Mraković, Snježana
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23
(2021), 3;
795-818
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
indeks tjelesne mase, motorička znanja, razina tjelesne aktivnosti
(body mass index, motor skills, level of physical activity)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi spolne razlike u indeksu tjelesne mase, motoričkih znanja i razine tjelesne aktivnosti te utvrditi njihovu povezanost. Na uzorku od 127 učenika, polaznika drugog razreda osnovne škole (65 dječaka i 62 djevojčice) primijenjen je test TGMD-2 za procjenu motoričkih znanja, a tjelesna aktivnost ispitana Felsovim upitnikom. Na temelju tjelesne visine i mase izračunat je indeks tjelesne mase. Razlike između spola izračunate su neparametrijskim Mann Whitney U testom, a međusobna povezanost Spearmanovim koeficijentom korelacije. Stupnjevitom regresijskom analizom Backward postupkom izračunata je prediktivna vrijednost indeksa tjelesne mase, lokomotornih i manipulativnih znanja na ukupnu tjelesnu aktivnost. Prema normativnim vrijednostima indeksa motoričkoga razvoja ispitanici ovoga uzorka imaju prosječni rezultat. Rezultati su pokazali značajne razlike u korist dječaka u manipulativnim znanjima dok u lokomotornim znanjima, ukupnom motoričkom razvoju i indeksu mase tijela nisu dobivene značajne razlike. Značajna povezanost indeksa tjelesne mase dobivena je samo kod djevojčica te ukazuje na nisku negativnu povezanost s indeksom slobodnoga vremena (r = -0, 29) i ukupnom tjelesnom aktivnosti (r = -0, 29) te umjereno negativnu s lokomotornim znanjima (r= -0, 39) i ukupnim indeksom motoričkoga razvoja ( r= -0, 35). Povezanosti motoričkih znanja i tjelesne aktivnosti dobivene su samo kod dječaka i ukazuju na nisku pozitivnu povezanost manipulativnih znanja s indeksom slobodnoga vremena (r = 0, 25) i ukupnom tjelesnom aktivnosti (r = 0, 27). Prema rezultatima regresijske analize doprinosi varijabli ukupnom objašnjenju varijance su značajni, ali vrlo slabi. Manipulativna znanja objašnjavaju 7, 2 % varijance ukupne tjelesne aktivnosti dječaka, a indeks tjelesne mase 6 % ukupne varijance tjelesne aktivnosti djevojčica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus