Pregled bibliografske jedinice broj: 1212280
Aktivno učenje i uloga nastavnika
Aktivno učenje i uloga nastavnika // Državni stručni skup za učitelje i nastavnike hrvatskoga jezika
Zagreb, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1212280 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno učenje i uloga nastavnika
(Active learning - the role of the teacher)
Autori
Grakalić Plenković, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Državni stručni skup za učitelje i nastavnike hrvatskoga jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
aktivno učenje, nastavnik
(active learning, teacher)
Sažetak
U radu se opisuju zahtjevi koje aktivno učenje i aktivna nastava, potičući razvoj kritičkoga mišljenja, predmeću pred nastavnika kako bi učinkovito poučavao i motivirao učenike za učenje. Navode se razne tehnike učenja, kao i prijedlozi kako njima poticati aktivno učenje. Posebno se ističe važnost aktivnog učenja u obrazovanju studenata nastavničkih smjerova. To stoga što će oni, kao budući nastavnici, raditi s djecom i mladim ljudima i tako prenositi modele poučavanja i učenja kojima su svjedočili ili u kojima su se okušali i sami, kako bi iskustvenim učenjem potaknute ideje i stvaralaštvo mogli dalje razvijati i primjenjivati sa svojim učenicima. Nadalje se ističe važnost suradničkog i vođenog istraživačkog učenja, s osobitim naglaskom na segment informacijske pismenosti, budući da aktivno učenje podrazumijeva visok stupanj samostalnosti učenika/studenata te poznavanje i primjenu strategija i vještina koje omogućuju uočavanje bitnog u pronalaženju, analizi i usporedbi informacija. Navedeno je potkrijepljeno primjerima koji opisuju na koji način se studenti pripremaju za školsku praksu i svoje prve satove, kao i što bilježe u evaluacijama, kako bi njihov rad kao budućih nastavnika postao pretpostavkom za učenje i inicijaciju stvaralaštva kod učenika, a oni, kao budući nastavnici, postali odgovor na zahtjeve suvremene škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Veleučilište u Rijeci
Profili:
Sanja Grakalić Plenković
(autor)