Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1211510

Kompetencije učitelja potrebne za provedbu sata Tjelesne i zdravstvene kulture


Alić, Jelena; Petković, , Nina; Ivković Gordana
Kompetencije učitelja potrebne za provedbu sata Tjelesne i zdravstvene kulture // Acta ladertina, 19 (2022), 1; 63-85 doi:10.15291/ai.3878 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1211510 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije učitelja potrebne za provedbu sata Tjelesne i zdravstvene kulture
(Teachers’ Competencies for Conducting Physical Education Classes)

Autori
Alić, Jelena ; Petković, , Nina ; Ivković Gordana

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 19 (2022), 1; 63-85

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
kompetencije ; studenti ; učitelji ; Tjelesna i zdravstvena kultura ; razlike
(competencies ; students ; teachers ; Physical Education ; differences.)

Sažetak
Kompetencije učitelja u razrednoj nastavi za tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje dijele se na generičke i predmetno specifične. Generičke kompetencije odnose se na opće kompetencije, a obuhvaćaju teorijska i praktična znanja, dok se predmetno specifične kompetencije odnose na primjenu spoznaja supstratne znanosti predmetnog područja u cilju izvršavanja postavljenih zadaća. U dosadašnjim istraživanjima utvrđene su statistički značajne razlike između procjene razine kompetencija učitelja i studenata. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razinu kompetencija učitelja i studenata koje su potrebne za provođenje sata Tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) te utvrditi razlike u njihovoj razini procijenjenih kompetencija. Istraživanje je provedeno s učiteljima osnovnih škola u Dubrovniku i studentima pete godine Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja. Razina kompetencija procijenjena je indirektno primjenom hrvatske verzije upitnika Kompetencije u Tjelesnom i zdravstvenom području (Competencies in Physical Education Teaching, Al-Tawel i AlJaafreh, 2017). Rezultati istraživanju pokazali su kako učitelji svoje ukupne kompetencije procjenjuju izrazito visokima (AS = 4.52), a studenti visokima (AS = 4.23). Vezano za subskale upitnika, dobiven je rezultat da učitelji visokima procjenjuju svoje kompetencije za provedbu (AS = 4.34) i planiranje sata TZK-a (AS = 4.30), a izrazito visokima procjenjuju motivacijske (AS = 4.85) te osobne i socijalne kompetencije (AS = 4.60). Studenti procjenjuju visokima svoje kompetencije provedbe (AS = 4.22), kompetencije planiranja (AS = 4.00) te osobne i socijalne kompetencije (AS = 4.17), a izrazito visokima procjenjuju motivacijske kompetencije (AS = 4.51). Testiranjem razlika utvrđeno je kako postoje statistički značajne razlike u tri subskale: kompetencijama potrebnim za provođenje sata TZK-a, motivacijskim kompetencijama te osobnim i socijalnim kompetencijama. Učitelji razinu svojih kompetencija za te tri subskale procjenjuju višima u odnosu na studente. Nadalje, istraživanjem je utvrđeno kako ispitanici dijele mišljenje da bi tijekom učiteljskog studija trebalo uvesti više prakse iz kineziološkog područja kako bi se poboljšale i unaprijedile njihove kompetencije. Rezultati istraživanja mogu pomoći u osmišljavanju učinkovitijeg plana i programa Učiteljskih studija usmjerenih poboljšanju kompetencija koje će steći budući učitelji razredne nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Gordana Ivković (autor)

Avatar Url Boško Petković (autor)

Avatar Url Jelena Alić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Alić, Jelena; Petković, , Nina; Ivković Gordana
Kompetencije učitelja potrebne za provedbu sata Tjelesne i zdravstvene kulture // Acta ladertina, 19 (2022), 1; 63-85 doi:10.15291/ai.3878 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Alić, J., Petković, , Nina & Ivković Gordana (2022) Kompetencije učitelja potrebne za provedbu sata Tjelesne i zdravstvene kulture. Acta ladertina, 19 (1), 63-85 doi:10.15291/ai.3878.
@article{article, author = {Ali\'{c}, Jelena}, year = {2022}, pages = {63-85}, DOI = {10.15291/ai.3878}, keywords = {kompetencije, studenti, u\v{c}itelji, Tjelesna i zdravstvena kultura, razlike}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.3878}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Kompetencije u\v{c}itelja potrebne za provedbu sata Tjelesne i zdravstvene kulture}, keyword = {kompetencije, studenti, u\v{c}itelji, Tjelesna i zdravstvena kultura, razlike} }
@article{article, author = {Ali\'{c}, Jelena}, year = {2022}, pages = {63-85}, DOI = {10.15291/ai.3878}, keywords = {competencies, students, teachers, Physical Education, differences.}, journal = {Acta ladertina}, doi = {10.15291/ai.3878}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Teachers’ Competencies for Conducting Physical Education Classes}, keyword = {competencies, students, teachers, Physical Education, differences.} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Academic Search Complite
  • EBSCO Academic Search Premier
  • Academic Search Alumni Edition
  • Academic Search Ultimate
  • Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
  • One Belt, One Road Reference Source
  • Hrčak
  • Morepress


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font