Pregled bibliografske jedinice broj: 1211325
Uležištenje automobilskog kotača
Uležištenje automobilskog kotača, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Tehnički fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1211325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uležištenje automobilskog kotača
(Automotive wheel bearing housing)
Autori
Marković, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Tehnički fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
14.07
Godina
2022
Stranica
93
Mentor
Vrcan, Željko ; Marković, Kristina
Ključne riječi
Ovjes osobnog automobila ; MacPhersonov ovjes ; uležištenje automobilskog kotača ; kućište ležaja kotača ; glavčina kotača ; ležaj kotača ; stožasti valjni ležaj ; Autodesk Inventor ; metoda konačnih elemenata ; 3D print
(Road car suspension ; MacPherson strut ; automotive wheel bearing ; steering knuckle ; wheel hub ; wheel bearing ; tapered rolling bearing ; Autodesk Inventor ; finite element method ; 3D print)
Sažetak
Ovim završnim radom je konstruirano uležištenje automobilskog kotača. Kako je uležištenje sastavni dio ovjesa automobila, prije svega je bilo potrebno analizirati i opisati način rada automobilskih ovjesa, sastavne dijelove ovjesa te glavne vrste izvedbi ovjesa. Nakon utvrđenih postojećih rješenja, određena je lista zahtjeva, odnosno postavljeni su režimi rada i opterećenja koje ležaj mora zadovoljiti. Obzirom na utvrđene postojeće izvedbe i dimenzije ležajeva kotača, odabrana su dva istovrsna stožasta ležaja u „O“ konfiguraciji proizvođača SKF. Odabrani ležaj je zatim kontroliran na postavljenu listu zahtjeva putem kalkulatora proizvođača. Ležaj je zadovoljio postavljene zahtjeve ; na trajnost ležaja pri prosječnoj vožnji te na trajnost i statičku nosivost pri kritičnom slučaju. Nakon utvrđenih kritičnih opterećenja i dimenzija odabranog ležaja, izvršilo se konstruiranje potpomognuto računalnim programom Autodesk Inventor. Konstruirano je kućište ležaja kotača i glavčina kotača. Nakon konstruiranja se izvršila analiza kućišta ležaja kotača i glavčine kotača metodom konačnih elemenata. Oba dijela su zadovoljila najveća statička opterećenja koja se javljaju pri ustanovljenom kritičnom slučaju. Naposljetku je 3D model kućišta ležaja kotača izrađen tehnikom 3D printanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka