Pregled bibliografske jedinice broj: 1211071
Stare pedagogije - nove generacije: odgojno- obrazovni rad s generacijom alpha
Stare pedagogije - nove generacije: odgojno- obrazovni rad s generacijom alpha // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena: Vantić-Tanjić Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2022. str. 281-289 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1211071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stare pedagogije - nove generacije: odgojno-
obrazovni
rad s generacijom alpha
(OLD PEDAGOGIES - NEW GENERATIONS: EDUCATIONAL WORK
WITH GENERATION ALPHA)
Autori
Vrcelj, Sofija ; Tomac Lucija ; Zovko, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, Milena: Vantić-Tanjić Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2022, 281-289
Skup
XIII. međunarodna naučno-stručna konferencija “Unapređenje kvalitete života djece i mladih”
Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 24.06.2022. - 26.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Alpha generacija, digitalni svijet, nastavnici, stare pedagogije, digitalizacija
(Generation Alpha, digital world, teachers, old pedagogies, digitalization)
Sažetak
Rad je posvećen analizi generacije Alpha koja predstavlja izazove odgojno-obrazovnog procesa. Generacija Alpha obuhvaća osobe rođene nakon 2010. godine i potomci su milenijalaca pa ih se naziva i iGeneration i , , mini milenijalci“. Specifičnosti ove generacije očituju se u iznimnom poznavanju i veoma ranoj izloženosti i ovisnosti o zaslonima i touch screen svijetu kao i velikim kapacitetima u brzom stjecanju informacija. Ne samo da su jednostavni korisnici, već su rođeni s tehnološkim palcem. Karakteristike generacije Alpha pred nastavnike stavljaju zadatke u prepoznavanju ove digitalne generacije i razumijevanju njena ponašanja što je temeljna osnova za modifikaciju odgojno-obrazovnog rada. Suočeni s novom stvarnošću, nastavnici bi trebali redizajnirati postojeće načine podučavanja naslijeđenih sadržaja i ujedno razvijati kompetencije za uključivanje novih metodologija usmjerenih na tehnološke postupke. Osim digitalne pismenosti koju nastavnici trebaju razvijati, generaciji Alpha potrebno je nuditi sadržaje koji će njihovu pažnju usmjeriti i na svijet izvan digitalnog, a samim time pridonijeti smanjivanju ovisnosti Alpha generacije o tehnologiji. Sve ovo nameće potrebu osvježavanja starih pedagogija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka