Pregled bibliografske jedinice broj: 1211038
Crtež katafalka cara Franje II. podignutoga u zagrebačkoj katedrali
Crtež katafalka cara Franje II. podignutoga u zagrebačkoj katedrali // Klasicizam u Hrvatskoj: zbornik radova znanstvenog skupa / Kraševac, Irena (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2016. str. 333-347 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1211038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Crtež katafalka cara Franje II. podignutoga u
zagrebačkoj katedrali
(A Drawing of the Catafalque of Francis II Erected in
Zagreb Cathedral)
Autori
Maja Žvorc
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Klasicizam u Hrvatskoj: zbornik radova znanstvenog skupa
/ Kraševac, Irena - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2016, 333-347
ISBN
978-953-7875-28-2
Skup
Znanstveno-stručni skup: Klasicizam u Hrvatskoj
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
katafalk, castrum doloris, posmrtna svečanost, car Franjo II., Aleksandar Alagović, Josip Schrott, Josip Reymund
(catafalque, castrum doloris, funeral ceremony, Emperor Francis II, Aleksandar Alagović, Josip Schrott, Josip Reymund)
Sažetak
U "Spomenici župe Lepoglava od godine 1401. do 1789." nalazi se crtež katafalka koji je podignut u zagrebačkoj prvostolnici povodom održavanja posmrtne svečanosti za cara Franju II. (Firenca, 1768. ‒ Beč, 1835.). U članku se razmatra kontekst narudžbe katafalka s posebnim naglaskom na pitanje njegova naručitelja i autora. Prema natpisu ispod crteža, katafalk je podignut u vrijeme biskupovanja Aleksandra Alagovića (1829. – 1837.) koji se zbog dobrih odnosa i veza s preminulim carem javlja kao potencijalni naručitelj. Crtež iz lepoglavske Spomenice dijeli velike sličnosti s grafikom koja se nalazi u pogrebnom govoru Josipa Schrotta "Oratio funebris" posvećenom Franji II. i nacrtom pohranjenim u Nadbiskupijskome arhivu. Nacrt iz Nadbiskupijskoga arhiva prva je objavila Lelja Dobronić u knjizi "Bartol Felbinger i zagrebački graditelji njegova doba" (1971.). Pripisala ga je Josipu Reymundu mlađem, a datirala ga je u 1815. godinu. Na osnovi sličnosti s crtežom iz Spomenice i grafikom iz Schrottova govora, u članku je ponuđen novi prijedlog datacije (1835.) i atribucije nacrta (pripisan je Josipu Reymundu, nećaku Josipa Reymunda mlađeg). U članku se također razmatra sličnost konteksta podizanja katafalka za careve Franju II. i Franju I. Stjepana Lotarinškog, koji je u bolonjskoj crkvi svete Marije Magdalene dao podići Ilirsko- ugarski kolegij.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2013-11-6827 - Likovna umjetnost i komunikacija moći u razdoblju ranoga novoga vijeka (1450.-1800.) : povijesne hrvatske regije na razmeđi Srednje Europe i Mediterana (VACOP) (Pelc, Milan, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Profili:
Maja Žvorc
(autor)