Pregled bibliografske jedinice broj: 1211037
Simulacija potrošnje goriva i emisija automobila sa različitim pogonom
Simulacija potrošnje goriva i emisija automobila sa različitim pogonom // Politehnika, (2022), 6; 37-45 doi:10.36978/cte.6.1.4 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1211037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simulacija potrošnje goriva i emisija automobila sa različitim pogonom
(Fuel consumption and emissions simulation of cars with different power options)
Autori
Senčić, Tomislav ; Bojković, Bruno ; Mrakovčić, Tomislav
Izvornik
Politehnika (2584-5373)
(2022), 6;
37-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
potrošnja goriva, emisije štetnih plinova, Advisor simulacija vozila
(fuel consumption, emissions, Advisor vehicle simulation)
Sažetak
Potrošnja goriva i emisije štetnih plinova su vrlo važni zbog utjecaja na okoliš a ovise o vrsti pogona automobila i o dionici na kojoj se analiziraju. U ovom radu je provedena simulacija pomoću Advisor softvera za simulaciju vozila na određenoj gradskoj dionici. Najprije je pomoću ugrađenih senzora i računala automobila, preko OBD priključka, izmjerena trenutna brzina i potrošnja goriva na automobilu s dizelskim motorom na dinamičkoj gradskoj dionici. Zatim je izrađen model osobnog automobila s dizelskim pogonom, s benzinskim pogonom te s hibridnim pogonom. Izmjereni profil brzine upotrijebljen je u simulacijama. Usporedba rezultata simulacije i mjerenja je poslužila za validaciju računalnog modela što se tiče potrošnje goriva. Izračunata je potrošnja goriva, emisija ugljičnog dioksida, emisija neizgorenih ugljikovodika, ugljičnog monoksida te dušikovih oksida. Dobiveni rezultati su očekivani, iako su zbog dinamičnosti dionice razlike između pojedninih pogona naglašenije nego što to sugeriraju podaci deklarirani od strane proizvođača. Najvećom potrošnjom i emisijama rezultira automobil sa benzinskim a najmanjim automobil sa hibridnim pogonom. Vrlo velik utjecaj na emisije ima činjenica da trostazni katalizator ugrađen u automobil sa benzinskim i hibridnim pogonom postaje djelotvoran tek nakon nekoliko minuta rada, kada se postigne radna temperatura.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka