Pregled bibliografske jedinice broj: 1211006
Prostorne značajke osnovnog školstva Sisačko- moslavačke županije
Prostorne značajke osnovnog školstva Sisačko- moslavačke županije, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1211006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prostorne značajke osnovnog školstva Sisačko-
moslavačke županije
(Spatial features of primary education in Sisak-
Moslavina County)
Autori
Netoušek, Dino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
12.07
Godina
2018
Stranica
40
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
Sisačko-moslavačka županija ; osnovne škole ; razredni odjeli ; učenici ; učitelji
(classes ; primary schools ; pupils ; Sisak-Moslavina County ; teachers)
Sažetak
U radu se ispituje u kojoj se mjeri novije demografske promjene reflektiraju na prostornu organizaciju redovnog osnovnog školstva Sisačko- moslavačke županije. Analiza prostornih promjena u osnovnom školstvu provedena je na razini općina i gradova te dviju većih prostornih cjelina Sisačko- moslavačke županije – Sisačke Posavine s Moslavinom i Banovine u vremenskom razdoblju od 2001. godine do 2015. godine. U tu su svrhu najprije istraženi demografski procesi koji imaju za posljedicu ukupnu depopulaciju i smanjenje broja djece u osnovnoškolskom kontingentu (migracije, prirodno kretanje stanovništva). Detaljnije su analizirani popisi stanovništva iz 2001. i 2011. godine temeljem čega se donosi pregled ukupne promjene broja stanovnika, stanovništva u osnovnoškolskom kontingentu, a izračunati su i koeficijenti feminiteta i maskuliniteta ukupnog stanovništva te koeficijenti feminiteta i maskuliniteta osnovnoškolskog kontingenta stanovništva. U drugom dijelu rada analiza je usmjerena na prostorne promjene u osnovnom školstvu koje nastaju uslijed tih procesa (promjene broja učenika, škola, razrednih odjela i učitelja). Analizirajući prostorne promjene u osnovnom školstvu izračunati su pokazatelji prosječnog broja učenika u razrednom odjelu, prosječan broj učenika na jednog učitelja te prosječan broj učenika po školama. Smanjenje broja školskih obveznika zasad je izraženije od dinamike ukidanja razrednih odjela, područnih škola ili statusa matičnih škola, dok je broj učitelja čak i povećan. Značajne razlike u naseljenosti i stupnju društveno-gospodarske razvijenosti pojedinih dijelova Sisačko-moslavačke županije očituju se i u razlikama u prostorno organizaciji školstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija