Pregled bibliografske jedinice broj: 1211002
Školski vrtovi u Turopolju-stanje i perspektive
Školski vrtovi u Turopolju-stanje i perspektive, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1211002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski vrtovi u Turopolju-stanje i perspektive
(School gardens in the Turopolje area - condition and
perspectives)
Autori
Božurić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
11.07
Godina
2018
Stranica
50
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
školski vrt ; Turopolje ; praktična nastava ; učitelji ; intervju
(school garden ; Turopolje ; practical classes ; teachers ; interview)
Sažetak
Školskim vrtom smatrati se mogu sve vrste biljki koje rastu na području škole, a o njima brinu učenici uz pomoć učitelja i služe za potrebe nastave. Školski vrtovi pojavili su se već u 17. stoljeću i kroz povijest su mijenjali svoju namjenu. Jedno vrijeme glavna im je namjena bila proizvodnja sadnica za mještane, a danas školski vrtovi služe isključivo za potrebe nastave i imaju odgojno-obrazovnu svrhu. U školskom vrtu učenici teorijska znanja mogu vidjeti na stvarnim primjerima, ali također ih produbiti te steći nova znanja. Osim što je usko povezan sa zadaćama nastave Prirode i društva, rad u školskom vrtu moguće je povezati i s nastavom drugih predmeta. Interes za razvoj školskih vrtova u nas ponovno jača od 1990. godine, a naročito posljednjih nekoliko godina što se može vidjeti i na primjeru školskih vrtova u Turopolju gdje su se počeli osnivati novi školski vrtovi ili proširivati postojeći. Kako bi se dobio uvid u stanje školskih vrtova na području Turopolja u svibnju 2018. godine provedeno je terensko istraživanje i obavljeni su intervjui s djelatnicima odabranih škola koje posjeduju školske vrtove. Intervjui su provedeni s djelatnicima 13 turopoljskih osnovnih škola pri čemu se došlo do sljedećih saznanja: o školskim vrtovima brinu učenici uz pomoć učitelja i ostalih djelatnika škole, sadi se pretežito cvijeće i voće, a rjeđe povrće ili začini, u okolišu škole nalaze se grmolike biljke i stablašice. Kao najveće probleme kod uzgoja biljaka učitelji navode nedostatak financijskih sredstava, vremena i osoblja (čistačica, domara i sl.) koje bi se o školskom vrtu brinulo i za vrijeme školskih praznika. Učitelji i profesori koji rade u školama na području Turopolja su iznimno motivirani za rad u školskom vrtu te unatoč problemima nastoje održati školske vrtove što boljima i uzornijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija