Pregled bibliografske jedinice broj: 1210998
Turopolje – pedagoški resurs zavičajne izvanučioničke nastave
Turopolje – pedagoški resurs zavičajne izvanučioničke nastave, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Turopolje – pedagoški resurs zavičajne
izvanučioničke nastave
(Turopolje area - a pedagogical resource of native
extracurricular classes)
Autori
Domjanković, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
11.07
Godina
2018
Stranica
50
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
izvanučionička nastava ; zavičajna nastava ; Turopolje ; Priroda i društvo
(outdoor teaching ; local area ; Turopolje ; Nature and Society)
Sažetak
Zavičajna izvanučionička nastava uvelike pridonosi ostvarivanju nastavnih zadaća, a nadasve nastave Prirode i društva. U radu se analiziraju mogućnosti ostvarivanja izvanučioničke nastave na području Turopolja za učenike nižih razreda osnovne škole. Istraženi su prostorni resursi Turopolja u funkciji zavičajne izvanučioničke nastave: flora i fauna, reljef i hidrografija, kulturno-povijesni spomenici, ustanove, obiteljska poljoprivredna gospodarstva. Uza služenje relevantnom stručnom literaturom, i pretraživanje internetskih izvora, korištena je metoda intervjua. Kako bi se utvrdile mogućnosti ostvarivanja izvanučioničke nastave u zavičaju (Turopolje) provedeni su intervjui s učiteljicama i učiteljima turopoljskih osnovnih škola. Rezultatima je utvrđeno da učitelji misle da bi se izvanučionička nastava trebala provoditi češće. Znamenitosti koje učitelji posjećuju su uglavnom iste. Također, provedeni su intervjui s autorima radne bilježnice „Moj zavičaj“ koja značajno pridonosi ostvarivanju načela zavičajnosti u nižim razredima osnovne škole. Učitelji koji se koriste ovom radnom bilježnicom navode da im ona olakšava provođenje zavičajne nastave. U ovom radu se nalazi i pisana priprava koja je prijedlog moguće realizacije jednodnevne integrirane izvanučioničke nastave u Etno naselju „Novo Čiče“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Geografija