Pregled bibliografske jedinice broj: 1210988
Percepcija nastavnog predmeta Priroda i društvo iz perspektive učitelja
Percepcija nastavnog predmeta Priroda i društvo iz perspektive učitelja, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210988 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija nastavnog predmeta Priroda i društvo iz
perspektive učitelja
(Perception of the subject Science and Social Studies
from the teacher's perspective)
Autori
Vidas, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
14.01
Godina
2019
Stranica
49
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
učitelji ; percepcija nastave ; metodika prirode i društva ; suvremena nastava
(teachers ; perception of teaching ; methods of Science ; contemporary teaching)
Sažetak
Rad se bavi percepcijom nastavnog predmeta Priroda i društvo od strane učitelja razredne nastave. U tu je svrhu 2018. godine provedeno anketno istraživanje u četiri osnovne škole Grada Zagreba. Prvi dio rada sadrži teorijski prikaz nastave prirode i društva. Daje se kraći pregled povijesti nastavnog predmeta Priroda i društva i njezin položaj u aktualnom nastavnom planu i programu za osnovnu školu. Poseban je naglasak stavljen na značajke suvremene nastave prirode i društva: kreativnost u nastavi, korelaciju i integraciju s drugim predmetima te projektnu nastavu. Ukazuje se i na primjenu nastavnih sredstava i pomagala te prostore izvođenja nastave. U drugom dijelu rada iznose se rezultati anketnog istraživanja. Između ostalog, spoznalo se kako se učitelji za nastavni sat pripremanju manje od jednog sata, a ponekad i kraće, i da se osjećaju kompetentnima za izvođenje nastave prirode i društva. Utvrđeno je da učitelji koriste suvremenu tehnologiju (računalo, projektor, PowerPoint prezentacije internet) te da nastavne sadržaje prirode i društva najčešće povezuju sa sadržajima Hrvatskoga jezika i Likovne kulture. Učitelji su izrazili i svoje nezadovoljstvo postojećim udžbenicima. Prema mišljenju učitelja, teškoće u razumijevanju sadržaja Prirode i društva dijelom proizlaze i iz suvremenog načina života u kojem učenici sve manje vremena borave u prirodi
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija