Pregled bibliografske jedinice broj: 1210885
Nastava prirode i društva u kombiniranim razrednim odjelima
Nastava prirode i društva u kombiniranim razrednim odjelima, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210885 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava prirode i društva u kombiniranim razrednim
odjelima
Autori
Kovačić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
16.09
Godina
2019
Stranica
61
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
područna škola ; kombinirani razredni odjeli ; nastava Prirode i društva ; učitelji razredne nastave ; intervju
(branch school ; combined class departments ; Science and Social Studies ; elementary school teachers ; interview)
Sažetak
Problem kombiniranih razrednih odjela aktualan je i danas. Nažalost, taj se problem i dalje ne istražuje dovoljno. Učitelji nailaze na razne teškoće u radu, posebno mladi učitelji koje se priprema za rad u čistim razrednim odjelima. Kombinirani razredni odjele čine dva, tri ili četiri razreda koje vodi jedan učitelj. Njih najčešće susrećemo u područnim školama u seoskim sredinama. Rad u kombiniranom razrednom odjelu od učitelja traži puno sposobnosti, znanja i truda kako bi pripremio kvalitetan nastavni proces. Pred učiteljem je postavljen niz zahtjeva i problema na koje uglavnom sam mora pronaći rješenje. Svi problemi još su više izraženi jer stručne literature na tu temu gotovo da nema. Organizacija i provedba nastavnog procesa u kombiniranim razrednim odjelima iznimno je teška jer učitelj mora nastavni sat rasporediti podjednako na sve razrede. Ovaj rad bavi se problematikom nastave Prirode i društva u kombiniranim razrednim odjelima. U tu je svrhu primijenjena metoda strukturiranog intervjua. Isti je proveden krajem školske godine 2018./2019. s 12 učiteljica i učitelja koji nastavu izvode u kombiniranim odjelima. Sudionici istraživanja zaposleni su u područnim školama OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće i OŠ Mladost Lekenik, obje u Sisačko-moslavačkoj županiji. Rezultati su ukazali na organizacijske specifičnosti te prednosti i nedostatke rada u kombiniranom razrednom odjelu. Potvrđena je i pretpostavka kako se učiteljima kombiniranih odjela ne posvećuje dovoljno pažnje u smislu stručnih usavršavanja. Sastavni dio rada su i primjeri stručno-pedagoške dokumentacije kombiniranih odjela te pisana priprava za izvođenje nastavnog sata Prirode i društva u četverorazrednoj kombinaciji
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija