Pregled bibliografske jedinice broj: 1210884
UVOĐENJE TURISTIČKIH SEOSKIH OBITELJSKIH GOSPODARSTAVA U NASTAVNI PROCES NA PRIMJERU ZAGREBAČKE ŽUPANIJE
UVOĐENJE TURISTIČKIH SEOSKIH OBITELJSKIH GOSPODARSTAVA U NASTAVNI PROCES NA PRIMJERU ZAGREBAČKE ŽUPANIJE, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UVOĐENJE TURISTIČKIH SEOSKIH OBITELJSKIH
GOSPODARSTAVA U NASTAVNI PROCES NA PRIMJERU
ZAGREBAČKE ŽUPANIJE
Autori
Miniri, Mellani
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
66
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
izvanučionička nastava ; Priroda i društvo ; integrirana nastava ; seoska obiteljska gospodarstva ; Zagrebačka županija
(outdoor teaching ; Science and Social Studies ; integrated teaching day ; tourist rural family farms ; Zagreb County)
Sažetak
U radu se raspravlja o ponudi turističkih seoskih obiteljskih gospodarstava (TSOG) Zagrebačke županije i o njihovim potencijalima za održavanje izvanučioničke nastave iz predmeta Priroda i društvo. U radu su objašnjeni teorijski pojmovi vezani uz turizam specijalnih interesa kao i razlike te specifičnosti između ruralnog turizma, seoskog turizma i agroturizma, tj. turističkih seoskih obiteljskih gospodarstava. Navode se i osnovni teorijski pojmovi vezani uz izvanučioničku nastavu i njezinu provedbu. Kako bi se prepoznali odgojno-obrazovni potencijali turističkih obiteljskih seoskih gospodarstava Zagrebačke županije korištene su metode terenskog istraživanja i strukturirani intervju. Prema unaprijed pripremljenom upitniku, intervjui su provedeni s domaćinima šest seoskih obiteljskih gospodarstava. Na taj su način prikupljeni osnovni podaci o turističkim seoskim obiteljskim gospodarstvima, njihovoj turističkoj djelatnosti te edukativnim sadržajima koje pružaju, ili su voljni pružiti, učenicima osnovnih škola. Analizom rezultata može se zaključiti da je ponuda turističkih seoskih obiteljskih gospodarstava Zagrebačke županije raznolika i bogata. Svako od gospodarstva koje je bilo obuhvaćeno istraživanjem ima svoje posebnosti što ukazuje na njihov individualni potencijal. Na četiri gospodarstva obuhvaćena intervjuima već se ostvaruje izvanučionička nastava za učenike osnovnih škola, dok preostala dva gospodarstva zasad nemaju tih iskustava, ali ne isključuju interes za ovaj vid suradnje s osnovnim školama u budućnosti. Neke od aktivnosti koje seoska gospodarstva obuhvaćena istraživanjem pružaju učenicima su: obilazak imanja ili šetnje poučnim stazama, edukacijske radionice, razna natjecanja učenika, razgledavanje ili sadnja biljaka, upoznavanje s procesom dobivanja kruha, pokretanje mlina i demonstracija mljevenja kukuruza, zatim aktivnosti koje uključuju životinje (npr. jahanje, hranjenje, timarenje), itd. U sklopu rada nalazi se primjer priprave za integrirani nastavni dan u drugom razredu osnovne škole koji se može realizirati na turističkom seoskom obiteljskom gospodarstvu Kršlinov mlin. Provedbom istraživanja nastojala se osvijestiti važnost izvanučioničke nastave te mogućnost njene provedbe na turističkim seoskim obiteljskim gospodarstvima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija