Pregled bibliografske jedinice broj: 1210883
Novi mediji u nastavi Prirode i društva
Novi mediji u nastavi Prirode i društva, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi mediji u nastavi Prirode i društva
(New media in teaching of Science)
Autori
Mladenović, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
29.06
Godina
2020
Stranica
57
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
mediji ; novi mediji ; razredna nastava ; Priroda i društvo ; stavovi učitelja
(media ; new media ; classroom teaching ; Science and Social Studies ; teachers' attitudes)
Sažetak
Živimo u vremenu svakodnevnog napretka tehnologije u poslovnom i privatnom životu, stoga je njezino uključivanje u obrazovanje i nastavni proces neizostavno. Današnja nastava i suvremena škola teže postavljanju učenika u središte nastavnog procesa, kao subjekta koji samostalno uz određene smjernice uči. U suvremenoj nastavi zadatak je učitelja da osposobe učenike za definiranje vlastitih ciljeva učenja, kako bi ovladali različitim strategijama učenja i upoznali kriterije kvalitete uspješnog učenja. Mediji su još iz prošlosti prisutni oko nas. Različiti autori, različito definiraju i dijele medije. Koncept multimedijske nastave datira još iz prošlosti, iako se na prvi pogled čini kao nov. Još je u 17. stoljeću, Jan Amos Komensky, prepoznao važnost medija u učenju i nastavi. Područje uporabe novih medija u nastavi i učenju je izrazito istraživačko područje te privlači pozornost istraživača od ranih početaka razvoja medija. Cilj je istraživanja ovog rada pridonijeti boljem poznavanju problematike uporabe novih medija u nastavi Prirode i društva. Istraživanjem se htjelo utvrditi jesu li škole dovoljno opremljene te pružaju li mogućnost za uporabu novih medija, kakav je stav učitelja o uporabi novih medija, jesu li učitelji dovoljno educirani za njihovo korištenje, što smatraju kao prednosti korištenja novih medija, što kao nedostatke te smatraju li da novi mediji u budućnosti mogu u potpunosti i na pravilan način zamijeniti tradicionalne medije. Istraživanje je pokazalo kako su učionice slabo opremljene novim medijima te kako učitelji pokušavaju naći sklad tradicionalnih i novih medija. Kao prednosti korištenja novih medija u nastavi Prirode i društva ispitanici ističu povećanje motivacije učenika, zorniji prikaz sadržaja, mogućnost približavanja izvorne stvarnosti te bolju vizualizaciju sadržaja. Kao glavni nedostatak korištenja novih medija većina ispitanika ističe smanjenje sposobnosti usmenog i pismenog izražavanja te tehničke probleme. Učitelji su još uvijek pristalice klasične nastave, jer smatraju kako „živu“ riječ učitelja niti jedan medij ne može zamijeniti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija