Pregled bibliografske jedinice broj: 1210882
Učenici s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj - geografska perspektiva
Učenici s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj - geografska perspektiva, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenici s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj
- geografska perspektiva
(Students with development disabilities in the
Republic of Croatia - the geographical perspectiv)
Autori
Kudrnovski, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
06.07
Godina
2020
Stranica
70
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
učenici ; teškoće u razvoju ; Republika Hrvatska ; županije
(students ; developmental disabilities ; the Republic of Croatia ; counties)
Sažetak
Odnos prema djeci s teškoćama u razvoju u prošlosti nije bio primjeren. S vremenom se taj odnos mijenjao, te su danas djeca s teškoćama u razvoju prihvaćena u društvu i imaju svoja prava, među kojima je i pravo na obrazovanje. Učenici s teškoćama jesu učenici s teškoćama u razvoju, učenju, problemima u ponašanju i emocionalnim problemima te učenici s teškoćama uvjetovanim odgojnim, socijalnim, ekonomskim, kulturalnim i jezičnim čimbenicima. U radu se istražuje geografska perspektiva problematike učenika s teškoćama u razvoju. Analiza je provedena na razini županija koristeći raspoložive statističke podatke od šk. god. 2013./2014. do šk. god 2017./2018. U radu se istražuju prostorni razmještaj i promjene broja škola za učenike s teškoćama (osnovne i srednje), zatim broja učenika, razrednih odjela te broja učitelja po županijama. Ukazuje se na spolnu strukturu učenika s teškoćama u razvoju, njihov uspjeh te vrstu srednje škole koju pohađaju. U Republici Hrvatskoj broj učenika s teškoćama u razvoju u porastu je tijekom navedenog razdoblja. Šk. god. 2013./2014. bilo je 20 328 učenika s teškoćama u razvoju, najviše u Međimurskoj (6, 82 %) i Koprivničko- križevačkoj županiji (6, 63 %). Do šk. god. 2017./2018. broj učenika s teškoćama u razvoju narastao je na 29 931 učenika, a najviše ih je također bilo u Međimurskoj (9, 54 %) i Koprivničko- križevačkoj županiji (8, 76 %).Učenici s teškoćama imaju pravo na određene programe odgoja i obrazovanja pomoću kojih će lakše savladati nastavni sadržaj.U Republici Hrvatskoj postoje osnovne i srednje škole za djecu i mladež s teškoćama u razvoju. Primjerice, šk. god. 2017./2018. bilo je 85 osnovnih škola za djecu i mladež s teškoćama (najviše u Gradu Zagrebu, Osječko-baranjskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji) i 44 srednje škole (najviše u Gradu Zagrebu, Međimurskoj, Varaždinskoj, Koprivničko- križevačkoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Geografija