Pregled bibliografske jedinice broj: 1210874
Stanje i problemi osnovnog školstva na hrvatskim otocima
Stanje i problemi osnovnog školstva na hrvatskim otocima, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stanje i problemi osnovnog školstva na hrvatskim
otocima
(The state and problems of primary education on the
islands of Croatia)
Autori
Palijan, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
06.07
Godina
2020
Stranica
49
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
osnovno školstvo ; otoci ; demografija ; prometna povezanost ; projekt e-Otoci
(primary education ; islands ; demography ; traffic connection ; project E-islands)
Sažetak
Ovaj diplomski rad donosi detaljan prikaz stanja osnovnog školstva na hrvatskim otocima. Analiza je provedena na razini općina i gradova za područja šest županija koje djeluju na otocima. U radu se ukazuje na višestruke probleme hrvatskih otoka pa se tako raspravlja o demografskoj problematici, prometnoj izoliranosti otoka, nedostatku radnih mjesta i slično. Sve se to odražava na broj učenika i osnovnih škola na otocima te status osnovnoškolskih ustanova (matične i područne škole). U radu su korišteni statistički podatci Državnog zavoda za statistiku te Ministarstva znanosti i obrazovanja dostupni na internetskoj platformi Školski e-Rudnik za školske godine 2013./2014. i 2017./2018. Prema posljednjim raspoloživim podatcima u šk. god. 2017./2018. na hrvatskim je otocima 39 matičnih i 69 područnih škola. Godine 2008. pokrenut je projekt e-Otoci koji je pomogao učenicima otočnih područnih škola da se povežu i prate nastavu matičnih škola (najčešće na obali). Trenutno (2019.-2022.) je u tijeku njegova druga faza. Iako je projekt omogućio kvalitetniju izvedbu nastave, on za sobom povlači i mnoge nedostatke koji su opisani u radu. Sve ove faktore valja dobro proučiti i ustanoviti u kojoj su mjeri ti problemi prisutni, zašto za njih nije pronađeno rješenje i jesu li se u međuvremenu pojavili neki novi problemi i izazovi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija