Pregled bibliografske jedinice broj: 1210872
Muzeji grada Zagreba u funkciji nastave prirode i društva
Muzeji grada Zagreba u funkciji nastave prirode i društva, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzeji grada Zagreba u funkciji nastave prirode i
društva
(Museums of the City of Zagreb in the function of
teaching Science and Society)
Autori
Kožić, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
06.07
Godina
2020
Stranica
66
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
muzej ; grad Zagreb ; nastava ; Priroda i društvo
(museum ; City of Zagreb ; teaching ; Science and Society)
Sažetak
Iako se uloga muzeja u društvu promijenila kroz povijest njegova razvoja, muzeji su još uvijek često gledani kao formalne institucije u kojima se mogu samo razgledavati izložbe. Međutim, to nije jedino što muzej može ponuditi svojim posjetiteljima. Pojavom muzejske edukacije i pedagogije muzeji postaju mjesta u kojima se aktivnim sudjelovanjem može učiti na zabavan način. Promjene koje su se dogodile u odgoju i obrazovanju, a koje su prvenstveno vezane uz kurikularni pristup nastavi, rezultirale su i drugačijim pogledom na nastavu. Ovakve promjene zahtijevaju nove metode i oblike rada, a jedan od odgovora na ovakve zahtjeve je nastava u muzeju. Cilj ovoga rada je prikazati kako muzeji grada Zagreba mogu biti od koristi nastavi Prirode i društva u postizanju ciljeva propisanih Nastavnim planom i programom te istražiti koje nastavne teme možemo spoznavati u određenim muzejima grada Zagreba. Za potrebe ovog rada pregledane su i proučene internetske stranice zagrebačkih muzeja (Arheološki muzej, Muzej za umjetnost i obrt, Muzej Mimara, Muzej suvremene umjetnosti, Muzej grada Zagreba, Hrvatski povijesni muzej, Tehnički muzej Nikola Tesla, Etnografski muzej, Hrvatski prirodoslovni muzej te Hrvatski školski muzej) od kojih su izdvojeni najpoznatiji muzeji grada Zagreba. Svi spomenuti muzeji održavaju razne programe, projekte i radionice kako bi privukli što veći broj posjetitelja, a u ovom radu izdvojene su radionice koje se mogu povezati s nastavnim sadržajima predmeta Priroda i društvo. Uz služenje stručnom literaturom, pretraživanje internetskih izvora, korištena je metoda intervjua. Kako bi se dobio uvid u pedagoški rad muzeja grada Zagreba provedeni su intervjui s muzejskim pedagozima Hrvatskog školskog muzeja, Etnografskog muzeja, Hrvatskog povijesnog muzeja i Hrvatskog prirodoslovnog muzeja. Rezultatima intervjua utvrđeno je da navedeni zagrebački muzeji nude velik broj sadržaja koji se mogu povezati s nastavom Prirode i društva te da su otvoreni za suradnju. Bez obzira na brojne nedostatke, zalažu se i potiču provođenje ovakvog oblika nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija