Pregled bibliografske jedinice broj: 1210871
Ostvarivanje odgojno-obrazovnih sadržaja Prirode i društva na Zrinskoj gori
Ostvarivanje odgojno-obrazovnih sadržaja Prirode i društva na Zrinskoj gori, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ostvarivanje odgojno-obrazovnih sadržaja Prirode i
društva na Zrinskoj gori
(Realization of educational contents of Science on
Zrinska gora)
Autori
Vukušić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
53
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
izvanučionička nastava ; Zrinska gora ; Priroda i društvo ; odgojno-obrazovni ishodi
(outdoor teaching ; Zrinska gora ; Science ; educational outcomes)
Sažetak
Izvanučionička nastava poseban je oblik nastave u izvornoj stvarnosti koji kod učenika budi veći interes i omogućuje trajnije znanje. Osim usvajanja znanja, prednost izvanučioničke nastave je također u timskome radu, boljoj socijalizaciji učenika i samostalnom istraživanju. Ovaj se rad bavi mogućnostima ostvarivanja odgojno-obrazovnih sadržaja nastavnog predmeta Priroda i društvo na prostoru Zrinske gore. Njegov je cilj prepoznati prirodne, geografske, gospodarske, kulturne i povijesne potencijale Zrinske gore za izvođenje izvanučioničke nastave Prirode i društva. Sastavni dio rada je i geografski prikaz Zrinske gore sa njezinim reljefnim značajkama, vodama, biljnim i životinjskim svijetom, gospodarskim aktivnostima i načinima zaštite okoliša. U radu su predstavljene i edukacijske mogućnosti ovog prostora od kojih su istaknute poučna staza Hrastovčanka, utvrda Zrin te špilja kod Šušnjara. U radu su korištene metode analize, deskripcije i komparacije. Komparativnom metodom provedena je usporedba odgojno-obrazovnog potencijala prostora Zrinske gore s udžbeničkim sadržajima i predmetnim kurikulumom kako bi se utvrdilo koje je sadržaje moguće ostvariti izvanučioničkom nastavom na ovom prostoru. Na taj su način utvrđeni odgojno-obrazovni ishodi i udžbeničke jedinice s ključnim pojmovima koji su ostvarivi izvanučioničkom nastavom na Zrinskoj gori. Rezultati istraživanja prikazani su tablično po razredima. Za svaki razred navedene su preporuke za provođenje izvanučioničke nastave s obzirom na potencijal istraženog prostora. Rezultati analize pokazuju da je na prostoru Zrinske gore moguće ostvariti ishode koji se povezuju s nastavnim temama godišnjih doba, biljnim i životinjskim svijetom, prirodnom i kulturnom baštinom, vodama te gospodarskim djelatnostima zavičaja, odnosno ostvarivi su ishodi vezani uz prirodoslovne i geografske, povijesne, ekonomske i druge sadržaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija