Pregled bibliografske jedinice broj: 1210869
Zavičajna povijest u nastavi Prirode i društva na primjeru Krapinsko - zagorske županije
Zavičajna povijest u nastavi Prirode i društva na primjeru Krapinsko - zagorske županije, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zavičajna povijest u nastavi Prirode i društva na
primjeru Krapinsko - zagorske županije
(Native history in teaching Nature and Society on the
example of Krapina- Zagorje County)
Autori
Balun Derganc, Margareta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
13.09
Godina
2021
Stranica
53
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
Priroda i društvo ; zavičajna povijest ; povijesni sadržaji ; Krapinsko-zagorska županija
(Nature and society ; native history ; historical contents ; Krapina-Zagorje County)
Sažetak
Cilj je rada istražiti zastupljenost i načine spoznavanja zavičajne povijesti u nastavi Prirode i društva u osnovnim školama Krapinsko-zagorske županije. Njegova je svrha prikazati značaj i nužnost poučavanja, posjećivanja, njegovanja i očuvanja zavičajne prošlosti koja je obogatila područje današnje županije. Tijekom istraživanja, primijenjeno je nekoliko znanstveno istraživačkih metoda. Analizom predmetnog kurikuluma utvrđeni su povijesni sadržaji u nastavi Prirode i društva od 1. do 4. razreda. Rad donosi i detaljan prikaz kulturnopovijesne baštine Krapinsko-zagorske županije koja može biti predmetom spoznavanja u nastavi Prirode i društva. Kako bi se ostvario cilj istraživanja, tijekom lipnja 2021. godine provedeno je anketno istraživanje u kojem je sudjelovalo 37 učitelja/učiteljica razredne nastave zaposlenih u osnovnim školama Krapinsko- zagorske županije. Na taj su način prikupljeni podatci o metodama i tehnikama spoznavanja zavičajne prošlosti (1), izvanučioničkoj nastavi u okviru koje učenici posjećuju razne kulturno- povijesne spomenike, dvorce, muzeje i kulturno- povijesne manifestacije (2) te podatci o znamenitim osobama iz prošlosti zavičaja koje učenici upoznaju u nastavi Prirode i društva (3). Rezultati anketnog istraživanja ukazali su na to koliko vremena učitelji razredne nastave u Krapinsko-zagorskoj županiji posvećuju zavičajnoj prošlosti. Metode i tehnike, koje učitelji najčešće koriste pri usvajanju sadržaja iz zavičajne prošlosti, uključuju razgovor s učenicima, usmeno izlaganje (predavanje) i čitanje tekstova o prošlosti zavičaja. Najčešće spominjane znamenite osobe iz prošlosti zavičaja u nastavi Prirode i društva su Matija Gubec, Antun Mihanović i Antun Augustinčić. Kada je riječ o izvanučioničkoj nastavi, utvrđeno je da većina učitelja sa svojim učenicima posjeti Muzej krapinskih neandertalaca u Krapini, Muzej seljačkih buna u Gornjoj Stubici, Muzej „Staro selo“ u Kumrovcu, spomenik hrvatskoj himni i spomenik Matiji Gupcu, dvor Veliki Tabor i Gupčevu lipu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija