Pregled bibliografske jedinice broj: 1210868
Praktični radovi u nastavi Prirode i društva
Praktični radovi u nastavi Prirode i društva, 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 1210868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praktični radovi u nastavi Prirode i društva
(Practical works in teaching Nature and Society)
Autori
Borić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
13.09
Godina
2021
Stranica
57
Mentor
Braičić, Zdenko
Ključne riječi
Priroda i društvo ; odgojno-obrazovni ishodi ; praktični rad ; udžbenici ; radne bilježnice
(Nature and Society ; educational outcomes ; practical work ; textbooks ; workbooks)
Sažetak
Praktični rad je u prvom planu proces između čovjeka i prirode u kojem on razmjenjuje materiju s prirodom, a pri tome ju nadzire svojom djelatnošću. Praktični rad može se još definirati kao aktivan odnos čovjeka i prirode. Metodom praktičnih radova učenici samostalno promatraju predmete i pojave te izvode različite operacije, postupke i pokuse. Učenici čitaju, bilježe, skiciraju, izrađuju te upoznaju svoje okruženje većim brojem osjetila. Praktični radovi u nastavi mogu se primjenjivati svugdje gdje učenici imaju izravan kontakt sa stvarnošću, od razredne učionice, školskih prostorija, okolice škole, školskog vrta pa sve do učeničkog doma. Cilj ovog rada je istražiti zastupljenost praktičnih radova u predmetnom kurikulumu te u suvremenim udžbenicima i radnim bilježnicama za nastavni predmet Priroda i društvo. Korištene su metoda analize, deskripcije i komparacije. Kako bi se ostvario cilj, provedena je detaljna analiza kurikuluma za nastavni predmet Priroda i društvo te odabranih udžbenika i radnih bilježnica od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Za potrebe istraživanja korišteni su udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva u izdanju Školske knjige i Profila – Eureka i Pogled u svijet iz 2020. i 2021. godine. Rezultati istraživanja prikazani su tablično po razredima. U radu se ukazuje i na razlike u zastupljenosti (brojnosti) i obilježjima praktičnih radova u udžbenicima i radnim bilježnicama dvaju izdavačkih kuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija