Pregled bibliografske jedinice broj: 1210843
3D modeling software and modern web technologies in Computer game development
3D modeling software and modern web technologies in Computer game development // Printing & design 2022 / Žiljak Gršić, Jana (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2022. str. 71-80 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1210843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
3D modeling software and modern web technologies in
Computer game development
(Upotreba softvera za 3D modeliranje i novih web
tehnologija prilikom izrade računalnih igara)
Autori
Deskar, Barbara ; Skala, Tibor ; Maričević, Marko ; Horvat, Lara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Printing & design 2022
/ Žiljak Gršić, Jana - Zagreb : FotoSoft (FS), 2022, 71-80
Skup
Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo & dizajn 2022
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.05.2022. - 12.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
WebGL, Three.js, Blender, Cinema4d, računalne igre
(WebGL, Three.js, Blender, Cinema4d, computer games)
Sažetak
U ovom radu bit će prikazane i pojašnjene tehnologije čija kombinacija omogućuje korištenje mogućnosti 3D grafike na webu, te samim time potencijal pri razvoju računalnih igara. WebGL je JavaScript API (eng. Application Programming Interface) koji omogućuje renderiranje 2D i 3D grafike visokih performansi unutar web preglednika. Međutim, kako je direktno iscrtavanje 3D objekata u WebGL-u izrazito zahtjevno, počele su se razvijati biblioteke koje omogućuju jednostavnije i brže kreiranje takvih sadržaja. Jedna od poznatijih takvih biblioteka je Three.js. Osim jednostavnosti korištenja i dobrih performansi, Three.js ima dobru dokumentaciju s puno raznovrsnih primjera, a dodatni je benefit mogućnost uvoza 3D modela i animacija iz Cineme4D, Blendera, 3ds Maxa i drugih alata za 3D modeliranje. Nakon definiranja osnova bit će istražene naprednije tehnike za prikaz čestica, fizike, interakcije i animacije. Također će biti prikazane metode izrade optimiziranih modela u Cinemi4D i Blenderu. Na temelju postojećih primjera prikazat će se potencijal ovakvog koncepta pri izradi računalnih igara. Iako variraju u kvaliteti i važnosti primjene, primjeri demonstriraju mogućnosti naprednih web tehnologija i 3D grafike te služe kao motivacija za njihov daljnji razvoj i istraživanje. Navedene tehnologije imaju velike mogućnosti, no njihova primjena i dalje nije toliko učestala te je cilj ovog rada istražiti potencijal i granice tih alata te njihovu mogućnost korištenja u području grafičke tehnologije poglavito računarske grafike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Računarstvo