Pregled bibliografske jedinice broj: 1210774
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: preliminarna analiza
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: preliminarna analiza // Suvremene teme : međunarodni časopis za društvene i humanističke znanosti, 12 (2021), 1; 101-126 doi:10.46917/st.12.1.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1210774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Institucionalni ustroj i formulacija politike
srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj:
preliminarna analiza
(Institutional framework and formulation of the
upper secondary
vocational education policy in Croatia: a
preliminary analysis)
Autori
Buković, Nikola
Izvornik
Suvremene teme : međunarodni časopis za društvene i humanističke znanosti (1847-2397) 12
(2021), 1;
101-126
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strukovno obrazovanje ; ustroj ; akteri ; formulacija politike ; institucije
(vocational education, framework, actors, policy formulation, institutions)
Sažetak
Ovaj rad predstavlja preliminarno testiranje eksplanatornog modela formulacije, a onda i razvoja institucionalnog ustroja politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Nalazi su bazirani na analizi n literature i devet dubinskih, polu-strukturiranih intervjua s istraživačima i stručnjacima koji se bave akterima ključnim za formulaciju ove politike (odgovorna tijela središnje države, županije, političke stranke, udruge poslodavaca i sindikati). Prvi dio nalaza obuhvaća analizu obilježja svake skupine aktera, dok su u drugom dijelu ispitani konkretni elementi eksplanatornog modela. Temeljna teza ove analize, kako tijela središnje države predstavljaju pozicijski najmoćnije aktere čiji je primarni cilj zadržati kontrolu odlučivanja o pitanjima financiranja, sadržaja učenja te standarda provedbe ; uz periodičku spremnost na inkrementalne ustupke koji ne ugrožavaju tu bilancu, nalazi djelomično utemeljenje u nalazima. Točnije, nalazi idu u prilog prvom dijelu argumenta prema kojem akteri središnje države imaju najveću pozicijsku moć, ali ne i drugom prema kojem moraju koristiti aktivne strategije očuvanja vlastite pozicije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)