Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1210774

Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: preliminarna analiza


Buković, Nikola
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: preliminarna analiza // Suvremene teme : međunarodni časopis za društvene i humanističke znanosti, 12 (2021), 1; 101-126 doi:10.46917/st.12.1.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1210774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: preliminarna analiza
(Institutional framework and formulation of the upper secondary vocational education policy in Croatia: a preliminary analysis)

Autori
Buković, Nikola

Izvornik
Suvremene teme : međunarodni časopis za društvene i humanističke znanosti (1847-2397) 12 (2021), 1; 101-126

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
strukovno obrazovanje ; ustroj ; akteri ; formulacija politike ; institucije
(vocational education, framework, actors, policy formulation, institutions)

Sažetak
Ovaj rad predstavlja preliminarno testiranje eksplanatornog modela formulacije, a onda i razvoja institucionalnog ustroja politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Nalazi su bazirani na analizi n literature i devet dubinskih, polu-strukturiranih intervjua s istraživačima i stručnjacima koji se bave akterima ključnim za formulaciju ove politike (odgovorna tijela središnje države, županije, političke stranke, udruge poslodavaca i sindikati). Prvi dio nalaza obuhvaća analizu obilježja svake skupine aktera, dok su u drugom dijelu ispitani konkretni elementi eksplanatornog modela. Temeljna teza ove analize, kako tijela središnje države predstavljaju pozicijski najmoćnije aktere čiji je primarni cilj zadržati kontrolu odlučivanja o pitanjima financiranja, sadržaja učenja te standarda provedbe ; uz periodičku spremnost na inkrementalne ustupke koji ne ugrožavaju tu bilancu, nalazi djelomično utemeljenje u nalazima. Točnije, nalazi idu u prilog prvom dijelu argumenta prema kojem akteri središnje države imaju najveću pozicijsku moć, ali ne i drugom prema kojem moraju koristiti aktivne strategije očuvanja vlastite pozicije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikola Buković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Buković, Nikola
Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: preliminarna analiza // Suvremene teme : međunarodni časopis za društvene i humanističke znanosti, 12 (2021), 1; 101-126 doi:10.46917/st.12.1.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Buković, N. (2021) Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: preliminarna analiza. Suvremene teme : međunarodni časopis za društvene i humanističke znanosti, 12 (1), 101-126 doi:10.46917/st.12.1.6.
@article{article, author = {Bukovi\'{c}, Nikola}, year = {2021}, pages = {101-126}, DOI = {10.46917/st.12.1.6}, keywords = {strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija politike, institucije}, journal = {Suvremene teme : me\djunarodni \v{c}asopis za dru\v{s}tvene i humanisti\v{c}ke znanosti}, doi = {10.46917/st.12.1.6}, volume = {12}, number = {1}, issn = {1847-2397}, title = {Institucionalni ustroj i formulacija politike srednjeg strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj: preliminarna analiza}, keyword = {strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija politike, institucije} }
@article{article, author = {Bukovi\'{c}, Nikola}, year = {2021}, pages = {101-126}, DOI = {10.46917/st.12.1.6}, keywords = {vocational education, framework, actors, policy formulation, institutions}, journal = {Suvremene teme : me\djunarodni \v{c}asopis za dru\v{s}tvene i humanisti\v{c}ke znanosti}, doi = {10.46917/st.12.1.6}, volume = {12}, number = {1}, issn = {1847-2397}, title = {Institutional framework and formulation of the upper secondary vocational education policy in Croatia: a preliminary analysis}, keyword = {vocational education, framework, actors, policy formulation, institutions} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font