Pregled bibliografske jedinice broj: 1210294
Analiza reklamnih poruka u hrvatskome jeziku
Analiza reklamnih poruka u hrvatskome jeziku, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Mostar
CROSBI ID: 1210294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza reklamnih poruka u hrvatskome jeziku
(Analysis of advertising messages in the Croatian
language)
Autori
Bilić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Mostar
Datum
04.07
Godina
2017
Stranica
66
Mentor
Dragić, Helena
Ključne riječi
stil, reklame, retoričke figure, metoda opservacije, lingvistička analiza reklamnoga jezika.
(style, advertisements, rhetorical figures, method of observation, linguistic analysis of advertising language.)
Sažetak
Stil je složeni oblik, karakterističan je način pisanja, izvođenja i oblikovanja. Mogućnost očitovanja stila je mnogostruka u svim oblicima. Podjelom stila na funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika (književnoumjetnički, razgovorni, novinarsko - publicistički, administrativni i znanstveni stil) pruža bolji uvid koliko je stil izražavanja zastupljen u reklamama i na koji način svaki stil čini određenu formu njezine poruke. Diplomski rad upućuje na analizu reklamnih poruka i njihov utjecaj na pojedinca, odnosno potrošača. Definiranjem reklama, njezine podjele (izravne i neizravne), funkcije reklame, funkcionalne raslojenosti reklamne poruke, jezika reklame, reklamnoga diskursa, utjecaja reklame na pojedince ili skupine ljudi te lingvistička analiza reklamnoga jezika, jasnije će prikazati odnos prema reklamama. Zadaća je pronaći i objasniti elemente jezika kojim se služe reklamni kreatori, odrediti njihove funkcije i podjelu funkcionalnih stilova hrvatskoga standardnoga jezika u reklamama. Reklame su sastavni dio oglašavanja koji se može definirati kao oblik komunikacije kojem je cilj informiranje i obavještavanje o uslugama i proizvodu te poticanje i ohrabrivanje određene skupine ljudi o kupnji proizvoda. Značajke reklame poruke su kratkoća, jasnoća, sažetost i razumljivost. Prenose na različite načine putem televizije, radija, tiskarskih medija, plakata, letaka i sl. Reklame se oblikuju kroz verbalne, vizualne, auditivne i audiovozulne oblike, formirajući multitekst. Koriste se retoričkim i stilskim figurama, stranim riječima, kolokvijalizmima, internacionalizmima, posuđenicama, arhaizmima, okalionizmima i dr. Kroz rad, osim teorijskog dijela provest će se lingvistička analiza reklamnoga jezika, način kreiranja reklamne poruke i njezin izričaj metodom dedukcije. Metodama opservacije razvrstati će se na jednostavne riječi, odrediti njihova gramatička uloga u tekstu i značenje. Uporabom zaraznih slogana, rime te stalnim ponavljanjem reklame stvaraju stanje potrebe kod potrošača i zanimanja za proizvodom. Čestom uporabom stilskih figura i retoričkih oblika u reklamama pružaju drugačiji dojam na pojedinca. Kreatori reklama putem svojih analiza utvrđuju koji su najbolji i najplodniji načini predstavljanja određenoga proizvoda populaciji te kojim se elementima i načinima potrebno koristiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija