Pregled bibliografske jedinice broj: 1210286
Jesu li influenceri predvodnici mišljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda
Jesu li influenceri predvodnici mišljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda // Medijske studije, 13 (2022), 25; 106-124 doi:10.20901/ms.13.25.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1210286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li influenceri predvodnici mišljenja?
Studentska percepcija influencera kao
informacijskih resursa iz pozicije teorije
dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula
Lazarsfelda
(Are influencers opinion leaders? Student
perception of influencers as information resources
from the position of Lazarsfeld’s two-step flow
communication theory)
Autori
Starej, Filip ; Burić, Ivan
Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 13
(2022), 25;
106-124
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Paul Lazarsfeld, teorija dvostupanjskoga tijeka komunikacije, predvodnici mišljenja, influenceri, komunikacijski utjecaj, mrežna analiza
(Paul Lazarsfeld, two-step flow of communication, opinion leaders, influencers, communication impact, network analysis)
Sažetak
Teorija Paula Lazarsfelda o dvostupanjskom tijeku komunikacije govori kako informacije od medija širokoj publici prenose predvodnici mišljenja (engl. opinion leaders). Predvodnici mišljenja konzumiraju više medijskih sadržaja od ostalih te su „lideri mišljenja“ u određenim temama za koje iskazuju veći interes i o kojima imaju više znanja od ostalih članova zajednice. Danas na društvenim mrežama postoji posebna kategorija korisnika – influenceri. Influencere i njihove objave često prati velik broj ljudi, a njihov je utjecaj prepoznala i marketinška industrija. Ovim se radom pokušalo utvrditi jesu li influenceri predvodnici mišljenja na način na koji ih je koncipirao Lazarsfeld. Rezultati istraživanja provedeni na primjerenom studentskom uzorku upućuju na to da su influenceri, bez obzira na pojedine elemente sličnosti s predvodnicima mišljenja, deficitarni u pogledu važnoga čimbenika vođenja mišljenja (engl. opinion leadership), a to je sposobnost mobilizacije, tj. utjecaj na ponašanje. Naime, objave influencera ne potiču na daljnju potragu za informacijama, povjerenje u influencere kao informacijske izvore nije visoko, a sami influenceri se u potencijalnim situacijama odlučivanja, u odnosu na druge testirane izvore informacija, ne percipiraju kao važan informacijski resurs.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus