Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1210286

Jesu li influenceri predvodnici mišljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda


Starej, Filip; Burić, Ivan
Jesu li influenceri predvodnici mišljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda // Medijske studije, 13 (2022), 25; 106-124 doi:10.20901/ms.13.25.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1210286 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jesu li influenceri predvodnici mišljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda
(Are influencers opinion leaders? Student perception of influencers as information resources from the position of Lazarsfeld’s two-step flow communication theory)

Autori
Starej, Filip ; Burić, Ivan

Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 13 (2022), 25; 106-124

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Paul Lazarsfeld, teorija dvostupanjskoga tijeka komunikacije, predvodnici mišljenja, influenceri, komunikacijski utjecaj, mrežna analiza
(Paul Lazarsfeld, two-step flow of communication, opinion leaders, influencers, communication impact, network analysis)

Sažetak
Teorija Paula Lazarsfelda o dvostupanjskom tijeku komunikacije govori kako informacije od medija širokoj publici prenose predvodnici mišljenja (engl. opinion leaders). Predvodnici mišljenja konzumiraju više medijskih sadržaja od ostalih te su „lideri mišljenja“ u određenim temama za koje iskazuju veći interes i o kojima imaju više znanja od ostalih članova zajednice. Danas na društvenim mrežama postoji posebna kategorija korisnika – influenceri. Influencere i njihove objave često prati velik broj ljudi, a njihov je utjecaj prepoznala i marketinška industrija. Ovim se radom pokušalo utvrditi jesu li influenceri predvodnici mišljenja na način na koji ih je koncipirao Lazarsfeld. Rezultati istraživanja provedeni na primjerenom studentskom uzorku upućuju na to da su influenceri, bez obzira na pojedine elemente sličnosti s predvodnicima mišljenja, deficitarni u pogledu važnoga čimbenika vođenja mišljenja (engl. opinion leadership), a to je sposobnost mobilizacije, tj. utjecaj na ponašanje. Naime, objave influencera ne potiču na daljnju potragu za informacijama, povjerenje u influencere kao informacijske izvore nije visoko, a sami influenceri se u potencijalnim situacijama odlučivanja, u odnosu na druge testirane izvore informacija, ne percipiraju kao važan informacijski resurs.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Burić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Poveznice na istraživačke podatke:

doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Starej, Filip; Burić, Ivan
Jesu li influenceri predvodnici mišljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda // Medijske studije, 13 (2022), 25; 106-124 doi:10.20901/ms.13.25.6 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Starej, F. & Burić, I. (2022) Jesu li influenceri predvodnici mišljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda. Medijske studije, 13 (25), 106-124 doi:10.20901/ms.13.25.6.
@article{article, author = {Starej, Filip and Buri\'{c}, Ivan}, year = {2022}, pages = {106-124}, DOI = {10.20901/ms.13.25.6}, keywords = {Paul Lazarsfeld, teorija dvostupanjskoga tijeka komunikacije, predvodnici mi\v{s}ljenja, influenceri, komunikacijski utjecaj, mre\v{z}na analiza}, journal = {Medijske studije}, doi = {10.20901/ms.13.25.6}, volume = {13}, number = {25}, issn = {1847-9758}, title = {Jesu li influenceri predvodnici mi\v{s}ljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda}, keyword = {Paul Lazarsfeld, teorija dvostupanjskoga tijeka komunikacije, predvodnici mi\v{s}ljenja, influenceri, komunikacijski utjecaj, mre\v{z}na analiza} }
@article{article, author = {Starej, Filip and Buri\'{c}, Ivan}, year = {2022}, pages = {106-124}, DOI = {10.20901/ms.13.25.6}, keywords = {Paul Lazarsfeld, two-step flow of communication, opinion leaders, influencers, communication impact, network analysis}, journal = {Medijske studije}, doi = {10.20901/ms.13.25.6}, volume = {13}, number = {25}, issn = {1847-9758}, title = {Are influencers opinion leaders? Student perception of influencers as information resources from the position of Lazarsfeld’s two-step flow communication theory}, keyword = {Paul Lazarsfeld, two-step flow of communication, opinion leaders, influencers, communication impact, network analysis} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font